JaJa'Z Latest Stories

Thursday, September 20, 2012

Dapurku Kembali Berasap...

Macam tak caya jek tetiba malam ni jaja godek2 kuali kat dapur..
selalunya main order jek..tak pun menapau dr pasar malam..
agaknya maybe salah satu sebabnya teringin nak makan..
so, bila teringin nak makan..
secara automatik..switch malas tu tetiba terpadam...
hehehhe

Tapi idok la jaja masak nasi2 berlauk ni..
dah malam2 ni buat penat jek nak masak kaw2..kalau setakat makan berdua..
tapi puas jugak nak decide td...
nak masak kuey teaw atau nak masak meehun goreng...
tapi bila mengingatkan meehun ada lagi separuh tersimpan dlm stok..
jadinya kita habiskan lah meehun tu dulu...

Lepas mandi2 petang td terus jaja zasss ke Tunas mart beli bahan apa2 yg patut..
kalau kat Tunas Mart jaja memang takkan beli barang2 basah
mcm ayam or udang or ikan ke..
ntah lah..sebab rasa mcm tak segar jek barang2 basah kat situ..
jadinya takde lah isi2 ayam or udang yang bleh diletak dlm meehun jaja tu..
takpe lah..
jaja just guna fish cake ngan fish ball..
pastu boh taugeh ngan kucai sebagai syarat...jaja tak suka sangat boh sayur2 ni..
tapi saje je lah letak..nak bagi tambah seri..konon2nya.
ekekek

Lepas maghrib jaja pun godeh2 la kuali..
and siap la meehun goreng jaja...
jangan tak percaya yek..ni pestime jaja goreng meehun sendiri tau..
and kesannya..terlebih lada yek puan2... =)
dah la pedas En Zack nak habiskan sepinggan tadi..
rasa dah ok dah..cumanya kalau lada dikurangkan sket..lagi nice kot...
Sebagai tambahan..jaja goreng plak chicken fingers...
saje nak bagi laju sket makan nya tu...idok la terjuih je lidah
sebab menahan pedas..heheeh

2 Beu-T Is Talking:

Kniedaz said...

Nampak menyelerakan...kalau kami di rumah suka yang pedas2..tapi kena masak asing untuk si kembar...hehe

muslimkidsshop said...

jemput lawat blog http://muslimkidsshop.blogspot.com/

Related Posts with Thumbnails