JaJa'Z Latest Stories

Saturday, March 17, 2012

Satu Menu Sampai Ke Malam...

Ni betul2 malas punya bini ni...
kekdahnya nak senang je kan...masak sekali jek..
makannya dr siang membawak ke malam...

tapi bukannya selalu jaja buat cenggini pun..
sebabnya tak tau nak masak apa dah..dan ditambah plak dengan rasa malas
nak ke pasar utk beli bahan2 basah...

Nak senang cerita..jaja terpk nak buat nasi lemak ni jek...
cuma jaja twist sket..
selalunya kita makan ngan sambal ikan bilis...
tapi kali ni kebetulan ada balance sotong kering yang mama jaja bawak dr Perak hari tu..
so, jaja buat jek sambal tumis sotong kering...

Meriahkan pinggan jaja...
nasinya sejemput jek..tapi 'kaum kerabat' nasi lemak ni penuh keliling pinggan...
ada sambal sotong kering,telur rebus, ikan bilis goreng, timun...
dan juga ayam goreng KFC...
leftover dr makan KFC semalam...dr membazir...baik jaja makan ngan nasi lemak.
selesai masalah...

Sotong kering ni kena direndam dulu lebih kurang satu jam..
tujuannya utk lembutkan sotong dan juga buang segala bau2 hanyir sotong tu...
bilas dua tiga kali jugak air rendaman sampai la sotong bersih...

Dah memandangkan niat awal2 nak makan sampai ke dinner nanti..
jadinya 3 pot beras jaja masak kali ni...ha! amik kau...
makan la sampai lobammmmmm

^____~

4 Beu-T Is Talking:

ibh said...

Ala Jaja. . Sue pun sllu jg buat perangai mcm tu. Msk pskej sampai ke mlm. . Senang keja. Heheheee

ita citot said...

kecoqqqqqqq! *lap air liur* ;p

JaJa'Z said...

@ibhsue, jaja memang tak pernah buat..ni pertama kali..hehehhe

JaJa'Z said...

@ita citotlap lap dik..majang air liur tu berjejeh../..heheh

Related Posts with Thumbnails