JaJa'Z Latest Stories

Tuesday, August 2, 2011

Jangan Kecik Hati,Jangan Sedih Hati, Tapi.....


makan lauk hati takpe okeh.....

Hehehheh
Ni antara menu berbuka jaja semalam...
jaja masak simple2 jek...
menu utama kari ikan kembung pastu jaja goreng ikan aye
tumbuk sambal belacan sket then ulam timun ngan petai...
pastu En Zack beli mutabak sekeping dan Kak Zah plak
hulur buah tembikai...

Kira ok dah tu kan..cukup lengkap dah semuanya..
makan pun berdua jek...takyah bazir2 masak lauk banyak2...
membazir tu kan..amalan syaitonnnnnnnnnn :-p

meh kita semak menu sama2 yek...

Hati Goreng Kicap Berempah

200g hati ayam
1 ulas bawang besar
2 ulas bawang putih
1 inch halia
1 biji cili merah
4 biji cili api
1 sudu teh serbuk sup
2 sudu kicap pekat
1 sudu sos tiram
1/2 sudu serbuk lada hitam
sedikit garam dan kunyit untuk menggoreng hati
sedikit air
minyak

Cara menyediakan:
1. Gaul hati yang sudah dicuci bersih bersama dengan garam dan kunyit
2. Goreng hati sehingga garing , angkat dan tos kan minyak..
3. Tumis bawang putih,halia,dan cili api sehingga naik bau
4. Masukkan sedikit air, kicap,sos tiram ,serbuk sup dan biarkan sehingga mendidih..
5. Masukkan semua hati yang telah digoreng tadi dan dikacau rata
6. Taburkan cili merah serta bawang besar dan kacau seketika
sebelum diangkat untuk dihidangkan....

Selamat Mencuba semua...
^___~

8 Beu-T Is Talking:

Citarasa Rinduan said...

ayu sambung..
tapi makan hati.. heheheh

wah!!
menu semalam mmg mabeles...

mamyharraz said...

sedapnya tgk lauk tu..

ptg2 gini mmg tgh cari idea nak masak apa..yg penting mudah dan konfem menjadi ;)

Mamamya said...

sedih hati ni jaja...damya pukul 4 tadi buka puasa...gara2 kawan sblh umah dok bercerita dia minum air balik sekolah td...terus laju airmata dia turun nak minta minum jugak..x sampai hati akak..... x per lah...pelan2 kayuh....

~izan~ said...

simple tp sedap...AA makan tak ni jaja kekekeke

JaJa'Z said...

ayu: sedapkan hati goreng..hehhehe

JaJa'Z said...

mummyharraz: tu lah..mood nak masak beria2 tu tak dtg sangat la...nak yg simple2 jek..sebab makan pun berdua..

JaJa'Z said...

kak lieya: ye ke? sayangnya lah..takpe lah kak..jangan diapksa sangat..slow..kot2 hari ni penuh ke sehari dia puasa kan...

JaJa'Z said...

izan: hahah..AA tak berapa suka sangat lauk2 hati ni...tapi sebab sayang kat i, dia rasa jugak la..

Related Posts with Thumbnails