JaJa'Z Latest Stories

Wednesday, October 20, 2010

Cikgu2 Dapat Cucu ??

Ha!!!
Pelik tak bunyi nya???
Anak pun takde lagi..tapi dah dapat cucu plak..guaner tu ek???

Dalam bilik guru:

Sorang cikgu laki tiba2 membuat pengumuman 
Perhatian yer cikgu2 semua,tahniah2....kita semua baru dapat 'cucu' !

Kitorang yang lain kehairanan
Dapat cucu menda plak ni ??

Rupa2nya sorang pelajar tingkatan 3 telah selamat bersalin kelmarin

YER!!!
Pelajar TINGKATAN 3!!

Saban tahun kitorang ni dok dengar tentang cerita yang sama...
pelajar tak datang sekolah berminggu2 dan akhirnya sampai berhenti sekolah
disebabkan mengandung!

Baru tingkatan 3!
 lain la kalau dah habis spm ke...orang kata diri tu matang la sket nak handle hidup
ni hidup masih mengharap duit mak bapak,tapi dah pandai bagi 'cucu' segera kat mak bapak sendiri...
Beberapa tahun lepas plak kes budak form 2,kes yang sama jugak..mengandung!

Kadang2 jaja ni sebagai guru terpikir..kat mana letak nya harga diri seorang perempuan sekarang ni..
terlalu mudah menyerahkan sesuatu yang berharga dalam diri
 kepada seseorang yang bergelar lelaki!
Adakah pelajar2 kita skang ni boleh kita labelkan sebagai terlalu murah???

Nauzubillah..semoga anak,cucu dan keturunan jaja terpelihara
dari segala perkara2 mungkar...

Amin...

Alhamdulillah, hari ke 3 jaja berpuasa hari ni...
Setakat ni still ok lagi..badan tak penat, rasa lapar pun tak
walaupun kadang2 rasa tergugat dengan bau2an makanan dr potluck kat bilik guru hari ni...
dugaannnnnn..!
Dengan bau nasi kerabunya, ayam masak merahnya,rendang daging nya...
oh! sungguh tak menahan diri ku ini..
hehheheh
(Pic Gugel)
Untuk iftar hari ni semuanya made in pasar malam jek..
jaja malas nak masak,bleh??

Nasi dagang untuk jaja,nasi berlauk ikan keli dan sambal udang untuk En Zack,
sate 15 cucuk ,satar 3 ketul dan air tebu..
Alhamdulillah, kenyang....

5 More days to go, Insyallah...

Jaja'Z: Takziah kepada keluarga rakan En Zak yang kembali ke rahmatullah mlm semalam

10 Beu-T Is Talking:

diana said...

masa saye sekolah hujung2 tahun 90'an dulu pun ade kawan2 sekolah yang mengandung..
tapi semua nye dari kelas2 yang corot2 nun..
kurang pengawasan dari ibu bapa sebenarnye..

JaJa'Z said...

diana: skang ni bukan kelas corot je..bebudak kelas depan pun ada..pendidikan sebenarnya bermula dirumah..tu je sebenarnya..kalau akarnya kuat, bagus la jadinya..

dieya said...

congrats grandma! cucu laki ke pempuan? berat berapa kilo? bila nak kenduri aqiqah?

nenek vogue gitu!

JaJa'Z said...

Dieya: how dare u...!!! sampai hati..tak kuasa tau nak amik tau...actually tak tau pun anak apa...berat brapa..lahir kat mana..hehhehe..just tau dah bersalin..

terus akak cakap kat cikgu laki tu..majlis aqiqah baru2 ni untuk cucu tu lah kot..

hehheh

Ati Masrif said...

eh..ehh budak2 pompuan lani ..menakut kannn...
kak ati risau pasal ada 2 anak dara..hrp dijauhkan

~HaiRiZaN~ said...

hmm.. betapa murah btl hrga diri bg dorg masa skang.. sdh-sdh..

K.Nor said...

skrg ni dah jd perkara biasa benda2 gini kan.. semua ni kerana kurangnya pendidikan agama.. kurangnya iman dlm diri terutamanya dlm diri mak bapak.. dgn persekitaran yg terlalu mengejar kemajuan, kemodenan.. meletakkan Allah dibelakang.. semoga kaum keluarga kita dijauhkan dr perkara2 mcm ni.. amiinn

JaJa'Z said...

kak ati: bila pikir2..ada anak pompuan pun takut..ada anak laki pun takut kan....kita bentuk lah dengan sebaik mungkin...

JaJa'Z said...

hairizan: betul tu..barapa ramai dah hilang dara dengan relanya..sedih dengan keadaan muda mudi zaman skang ni...

JaJa'Z said...

Knor: betul tu..jaja sokong sangat2..apa2 hal semuanya bermula dr pendidikan awal di rumah oleh mak bapak..jangan la kita mengharapkan orang luar plak untuk membentul diri anak kita sendiri..

Related Posts with Thumbnails