JaJa'Z Latest Stories

Saturday, August 28, 2010

Making 'Buah Melaka' Today...

(Pic Gugel)

Dah kebetulan adik ipar jaja balik bercuti
jaja ingat nak main 'gentel2' kuih ni dengan dia petang kang..

bukan tak bleh nak beli jek, tapi selalunya kuih2 yang buat sendiri ni
lagi puas rasanya bila makan

kalau beli yang ada jual kat pasar ramadhan tu kekadang
liat sangat la, gula kurang la
kekadang tu tak ada gula langsung pun ada...

jadinya nak puas hati, kita buat jek lagi sedap..
dapat sekali berpinggan2
lepas terawikh pun bleh mengadap lagi kuih ni..
makan sampai puas...

Jaja'Z: Suka makan, suka masak...

4 Beu-T Is Talking:

Nur Hawa Mohd Zin said...

suke sangat..kalu buat mesti letak gula banyak-banyak..hehehe

ibh said...

betul tu jaja..buat sendiri lg pueh hati kan..Ada 1 hari tu cik hb sue beli ni kat PARAM..mak ai..beso2 bagak dibuat..ekekeke..mmg tak bleh nak masuk mulut sebijik2 la jawabnya..kena gigit skit la..

JaJa'Z said...

hawa: best kan..nyum2...

JaJa'Z said...

ibh: kalau besor tak best la plak..dia best kalau sekali ngap jek..

Related Posts with Thumbnails