JaJa'Z Latest Stories

Sunday, August 29, 2010

Kisah Ketam 2 Ekor...

(Pic gugel)

Pepagi buta lepas sahur terus tayang gambo makanan ek...
hhehehe..
takpe2, korang pun kenyang lagi kan....

Petang semalam lepas balik dr bengkel kereta betulkan engine
yang dok berbunyi2 tu
jaja singgah jap ke pasar nak beli barang2 basah...
benornya kepala ni buntu dah nak masak apa..
semuanya dah pernah masak..
ayam dah,daging dah,ikan dah,lala dah,udang dah, sotong dah
jadinya kena buat sesuatu yang lain gak..
takkan nak ulang2 lauk yang sama kan..
last2 terpandang la cik ketam..

buat masak lemak pun best gak ni

jadinya jaja bedal la beli 2 ekor
tapi adik yang jual tu siap heran...

2 ekor je kak? cukup ke nak sampai sahur?

Hehehehe
dia tak tau yang ketam ni jaja sorang jek yang bedal
En Zack tak brapa bleh makan sebab allergic sket ngan ketam ni
makan sket jek, dah gatal2 mulut
tapi giler kejam kan bini dia ni, gi masak menda2 yang suami tak bleh makan
hehehhehe

dapat ku bolot semua ketam tu

pastu jaja beli ayam golek setengah ekor(juga yg En Zack tak brapa makan)
dan beli ikan kerisi untuk En Zack makan....

Selamat la petang semalam ketam tu jaja gulai lemak kan dia...
kak zah bagi plak kari ikan tenggiri
last2 En Zack tibai kari Kak Zah bagi jek

maka nya ketam itu
AKU YANGGGG PUNYAAAAA!!!

Jaja'Z:Takde allergic pada apa2 makan, sebab tu badan mcm ni..

9 Beu-T Is Talking:

Nur Hawa Mohd Zin said...

dulu pernah abang awe makan ketam..habis badan dia bintat-bintat...tapi awe suke ketam..masak lemak..boleh nyonyot..hehe

ibh said...

Hahhahaha..ayat last tu yg lawak jaja.."Takde allergic pada apa2 makan, sebab tu badan mcm ni.."
Kita serupa nampaknya..hehheheheh

Hizami Rahim said...

wah.
zami suka gile makan ketam.
:)

JaJa'Z said...

hawa: en zack takde l sampai naik bintat2 ni..just gatal2 kat lelangit and bibir dia akan jd tebal je la..heheh

JaJa'Z said...

ibh: betulllll..jaja mana ada allergic kat apa2 makanan...semua bleh bedal...hehhehe

JaJa'Z said...

zami: akak suka gak..tapi kadang2 leceh nak makan..nak kena gigit2...en zack la selalu jd mangsa kena gigit u..

Nur Hawa Mohd Zin said...

wow bibir tebal...macam angelina jolie..hehe

JaJa'Z said...

tak la setebal angelina jolie..hehhehe

aNgAh_aLiFaH said...

yg hijau2 tu ape? daun kunyit ek? kalau letak timun masak sesuai tak dlm ketam masak lemak? suami sayee komplen ckp kosong sgt dlm masakan tu..hahaha..

Related Posts with Thumbnails