JaJa'Z Latest Stories

Wednesday, May 19, 2010

Gula Oh!!! Gula.....

Baru jaja terasa nak buat entri pasal gula kejap tadi
terus keluar kat Buletin Utama
pasal kegawatan bekalan gula
kat Kuantan
Memang susah hati gak ni
sebab bekalan gula kat umah jaja ni pun ada tinggal
separuh tupperware je lagi
kalau bulan2 lepas
memang banyak bekalan gula kitorang
kekadang nak masuk bulan baru pun, gula bulan lepas
banyak lagi tinggal dalam stok
Tadi ke Tunas Mart pun gula takde gak
Adoiii laaaa
dah la En zack memang kaki minum air je
risau ni !!
Ada sesapa nak derma gula kat jaja?

15 Beu-T Is Talking:

Siti Ruhayu Ab Rahman said...

aduh...kalau kedai ayu mmg poblem..
tapi,,kalau kat umah..semua free sugar...tak leh pening..

mana nak cekau stor gula utk niaga nie..peeh jiwa kacau sungguh

JaJa'Z said...

kak ayu: sana pun ada problem stok gula gak ke? gula ni kalau takde memang kacau la ek..nak2 plak utk orang yg berniaga macam akak kan..jiwa kacau betul la gula ni..

ibh said...

Meh la..amik kat rumah sue..umah sue byk lagi stok gula..Cik hb sue suka mebeli..tapi kat rumah ni..duakilo pun amik masa dekat setengah tahun baru nak abih.Sue tak bapa amik manis.
So far..kat KL ok lagi..bleh dapat lg kat pasaraya besar...

larra said...

kt kedai kedai biase memang derang suke sorok gule..kite kt pasar borong..salu leh dpt gak 2 peket sorang..huhuhu

Roronoa Zoro said...

mmg masalah besar bagi org niaga kalo xde gula.. bayangkan my parent juz niaga air pon perlukan 5kilo gula setiap hari... x campur kalo nak wat rojak lagi... isk3...

xmustahil lama2 harga gula sekilo 3ringgit kalo asyik macam nie jer....

JaJa'Z said...

ibh: kalau umah u kat kuantan ni, jaja pi serbu dah mintak beli gula..hehheh dul jaja pun mcm tu gak..gula sekilo pun berbulan2 baru habis..skang ni sejak dok buat air kat hubby letak dlam peti..memang banyak la pakai gula..skang plak musim panas..nak minum je kejanya..

JaJa'Z said...

larra: tu la pasal..ntah2 dalam gudang setambun lagi gula ada..biar nanti ada rush kena denda terus sebab sorok gula..

JaJa'Z said...

zoro: dlm berita smalam , ada orang yg dienterview tu cakap..kalau dah susah sangat..naikkan je la harga gula tu..sbb guaner2 pun orang nak beli jugak..dr dok sorok2 kan..sebab gula tu dah jd keperluan.nak2 plak orang berniaga

Aida a.k.a Beardot said...

xpyah guna gula la kak..nanti kene kencing manis..hehehe

azila said...

umah zla gak xder masalah gula..3 bulan sekilo lom tentu abes:)

Nur Hawa Mohd Zin said...

tak pe kak jaja'z..kurangkan gula dalam manuman..heheh

JaJa'Z said...

aida: kalau semua tak bergula..payah gak dik oiiii..buat kopi tak bergula..guaner rasa tu?

JaJa'Z said...

zila: en ben jarang minum ke kat umah..hubby jaja selalu...wpun dia buat tak manis..tapi sebab selalu buat simpanan air dlm peti..tu yg cepat habis tu..

Syue Mustafa said...

kat rumah kita banyak gula Jaja. Meh ler datang. Kat sini buat masa sekarang takde masalah lagi pasal gula ni. Tapi kita ada jugak beli buat stok. Gula kat Carrefour dah naik harga ler Jaja. 1kg RM1.75. Ma kat kg dah siap-siap pesan, beli gula banyak-banyak, bawak blk kg bila cutis ek nanti.

JaJa'Z said...

ala syue...kalau la syue ni orang ktn nak je jaja order kat syue jugak..risau ni gula dah nak habis..

Related Posts with Thumbnails