JaJa'Z Latest Stories

Tuesday, July 31, 2012

Student Meninggal...


Dari Allah kita datang..kepada Allah jua kita semua PASTI kembali...

Pagi tadi masa jaja sampai je di sekolah..
terus dapat perkhabaran sedih ni...
seorang student form 5 jaja meninggal dunia malam semalam...
disebabkan pendarahan teruk dibahagian perut selepas terlanggar sebuah kereta
berhampiran dengan rumah arwah...

Arwah seorang pelajar yang baik..suka menolong cikgu2...
memang jenis yang ringan tulang bila minta buat satu2 kerja..
jaja ingat lagi masa arwah ditingkatan satu...
ayah arwah meninggal dunia...
dan arwah masa tu terlalu sedih bila memikirkan yang dia anak sulong
dan perlu mengambil alih untuk menjaga keluarga...
baru 13 thn..apa yang boleh arwah buat untuk laksanakan tanggungjawab dia tu...
Pada masa tu GPK HEM jaja terlalu rapat dengan arwah..
dan selalu nasihatkan arwah..untuk belajar rajin2..
jangan susahkan ibu dengan pelbagai masalah2 lain...

Tapi apa kan daya..arwah pergi dulu sebelum sempat melaksanakan amanat arwah ayahnya..
itu yang telah ditakdirkan untuk arwah..

Kat sekolah jaja pagi ni pun ramai yang tak hadir ke sekolah kerana melawat arwah..
dan satu sekolah td termasuk guru dan para pelajar dibenarkan untuk
melawat arwah buat kali terakhir..

Penuh dengan pelajar2 sekolah jaja dirumah arwah tadi..
ada yang menangis...ada yang diam seketika tak terkata apa...
jaja pun sempat melihat arwah yang masih belum dimandikan...
muka arwah nampak tenang...
bau darah menusuk hidung jaja masa mula2 melangkah masuk kedalam rumah..
mayat arwah juga masih dilapik dengan plastik kerana darah yang byk 
masih lagi keluar...

Dari cerita2 yang disampaikan...
arwah menunggang motor tanpa lampu malam tadi..dan terlanggar kereta yang sedang membelok
untuk masuk ke simpang rumah...
kat tempat kejadian..kesan takungan darah masih ada..
no plat motor yang dah pecah pun masih ada...
emmm..tak sanggup rasanya jaja nak tgk motor arwah yang tersadai kat bawah pondok td tu
bila tgk keadaan motor..terus jaja terbayang kesakitan yang arwah alami...

Amirul...
semoga kau tenang diSana....
Al-fatihah



7 Beu-T Is Talking:

KakNi (CikNi Ahni) said...

Sedih nyer, mengalir jugak air mata saya ni. Al fatehah utk arwah, semoga diampunkan segala dosanya dan ditempatkan di kalangan ahli syurga.

JaJa'Z said...

amin2 ya rabbal alamin Kak Ni....

dieya said...

innalillah.. meninggal di bulan ramadhan yg mulia, moga dipermudahkan Allah masuk ke syurga..

JaJa'Z said...

amin dieya..mudah2an macam tu lah...

εïз mummyHaza εïз said...

Alfatihah...

Suzie said...

Al-fatihah :(

anakcikbob said...

Innalillahi wa innalillahirojiun..
moga dia ditempatkan di kalangan org2 yang beriman..

Related Posts with Thumbnails