JaJa'Z Latest Stories

Friday, July 6, 2012

Mana Nasi Goreng Abang ??


Petang semalam alhamdulillah hujan turun mencurah2 sebelah petang kat kuantan ni..
sejuk sket terasa lepas dah berminggu2 berpanas terik...
sampai tak menahan rasa dok dalam umah..berbahang2...kemain lagi berpeluh2
bila hujan turun..itu lah tandanya rahmat dr Allah..
diberi panas untuk hidupkan semua menda2 bernyawa..diberi hujan untuk sejukkan bumi..
nyaman jek terasa bila angin bertiup....

Time hujan2 tu..tengah syok lepak2 atas katil...
tetiba perut terasa macam nak makan bubur nasi...
walaupun jaja tau En Zack tak berapa makan sangat bubur2 ni..
tapi tak kira..nak jugak...
pastu daging pun still ada dalam peti ais...
jadinya apa lagi..terus jaja bingkas bangun and jalankan operasi ketung ketang la..

Lepas hampir satu jam..siap dah!!

Bubur Nasi Daging...

Kalau buat bubur nasi daging ni..terus teringat kat Izan...
jiran setaman jaja tu yang dah pindah ke Muadzam...suka sangat dia
bila dapat makan bubur nasi daging jaja ni...
tapi apakan daya..dia dah pindah..sob sob sob....

Kalau ada yang nak mencuba..bleh tgk resipinya kat entry lama jaja yek..
klik kat SINI..

Jaja masak ni untuk jaja..untuk En Zack plak macam mana....??
hehehe
untuk En Zack, dia beli nasi ayam jek dari gerai depan umah...
tapi ada cerita lawak sket masa memula dia balik dr surau malam td..

Petang time jaja dok masak bubur tu..En Zack dok meneman jaja kat dapur
sesambil dia minum air...dia tau la jaja nak masak bubur...
and dia nampak jaja menumbuk2..potong2 bawang bagai..

Alih2 balik dr surau malam tu dia tanya...

mana nasi goreng abang?

Aik? heran ni..masa bila plak jaja buat nasi goreng..

Kan awak tumbuk2 bawang ngan ikan bilis td..bukan nak buat nasi goreng ke?

Aduhai..sabar je lah....tu semua bahan2 nak buat bubur nasi la bang..
hahahhah

Nak tak nak dia gi la jugak beli nasi ayam kat gerai depan umah..
hehehhehe

2 Beu-T Is Talking:

eT said...

sedap tu bubur tu...teringin nak buat jugak...hehe

JaJa'Z said...

ET..buat jgn tak buat..heheh..senang jek..anak2 mesti suka...

Related Posts with Thumbnails