JaJa'Z Latest Stories

Thursday, June 28, 2012

Resipi :Sup Daging danTulang

Menu yang sentiasa diulang tayang kan?
ah! gasak la..sendiri jugak yang nak makan..bukannya nak isi perut orang lain..

Ni menu beberapa minggu lepas yang jaja masak rasanya...
tak ingat dah bila masak..dok terperam jek gambo ni dalam folder..

Dalam esbok jaja time tu ada daging sket..tulang tu jaja baru jek beli kat pasar..
takut daging tu terbiar jek tak dimasak..
so, jaja campurkan sekali...senang cerita...


Untuk resipinya..bleh klik SINI yek
resipi tu sama je lebih kurang dengan sup kali ni..
cumanya yang ni jaja tak letak serbuk kunyit..but jaja letak kentang 
dan lebihkan perahan asam limau..
so, sup ni masam2 sikit stail sup siam..

Dari satu bahan je kadang2 bila diolah and ubah sket2..dan jadi resipi lain...
asas sama tapi kaedah memasak tu yang buatkan resipi bleh jd pelbagai..

Selamat Mencuba!
^___~



2 Beu-T Is Talking:

Sari Yusa Ibrahim said...

Akak tak pernah cuba perah limau dalam sup, mesti rasanya istimewa, kan..

JaJa'Z said...

try la kak..sedap..kalau sup siam la..

Related Posts with Thumbnails