JaJa'Z Latest Stories

Monday, May 14, 2012

Kenangan Terakhir Bersama Ayah...

Ini lah wajah terakhir arwah ayah yang sempat jaja abadikan..
dan merupakan kenangan abadi bersama ayah sebelum beliau pergi mengadap Ilahi...
pada tanggal 2 Mei yang lalu

Jaja paksa En Zack untuk amik juga gambar ayah dengan hp nya...
seakan2 jaja dapat merasakan itu mungkin pertemuan terakhir jaja bersama ayah...
sebelum pulang ke Kuantan hari ahad (29hb) tu..
jaja minta dr En Zack untuk beri jaja waktu untuk 'bersendirian' bersama ayah...
jaja pegang tangan kasar ayah...jaja usap bahu ayah...jaja pegang pipi ayah
yang sudah tidak berjambang tu lagi..
jaja cium tangan ayah..jaja cuba untuk cium pipi ayah tapi tak sampai..
memandangkan penghadang tepi katil ayah terlalu tinggi...
jaja cium bahu ayah..jaja usap kepala ayah yang beruban...jaja usap kelopak mata ayah..
jaja pegang hidung ayah dan akhirnya jaja pegang jari kaki ayah yang sejuk.....

Ayah,kakak minta ampun dan maaf ayahhhh...
kakak minta maaf atas segala kesalahan kakak ayahh...
halalkan segala apa yang ayah berikan ayahhhhh....

Itu lah kata2 terakhir jaja pada ayah sebelum jaja melangkah keluar dr wad ICU
petang tu....
walaupun hati ini berat untuk melangkah pulang,tapi demi tanggungjawab lain..
terpaksa juga jaja balik meninggalkan ayah terlantar diatas katil hospital..

Tapi kini semuanya hanya kenangan...
dan hati ini saban hari terlalui merindui ayah...

Ayah...damailah dikau diSana....
Al-Fatihah

Haji Mohd Noor b Hj Abdul Rahman
17 Nov 1948 ~ 2 Mei 2012

19 Beu-T Is Talking:

Nieza said...

Al-fatihah buat arwah.. sabar yer jaja. semoga Jaja sabar dan tabah hadapi dugaan ini.

Nieza dah lalui saat ini 7thn yg lalu bila arwah ayah nieza pergi disaat nieza masih memerlukan kasih sayangnya. ya la masa tu belum kahwin lagi kan tu yg terasa sedih sgt.sampai sekrng masih merindui lagi tapi tak pernah lupa utk sedekahkan al-fatihah dan yasin utk arwah setiap hari.sama-samalah kita doakan semoga arwah tenang disana dan ditempatkan dikalangan org beriman..amin.

cik kasih hatiku said...

al fatihah wat arwah ayah akk..

sabar yea kak.. sesungguhnya dr DIA kte dtg pd DIA kte kembali..

Allah lebih sygkan ayah akk..

semoga akk tabah yea..

:)

Messy Mummy said...

Sabar yer k.jaja...
InsyaAllah arwah tenang di sana. Allah lebih sygkn arwah..
Banyak2 berdoa kay. Hugsss
Al-fatihah.

LYAfrina said...

Al-Fatiha..
sesungguhnya tuhan lebih menyayanginya...

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

salam.Al-fatihah tuk Arwah Ayah.Semoga ruhya ditempatkn dlm golongan org2 yg beriman.Al-Fatihah

ita citot said...

Al-Fatihah...
sabar k kak jaja...

wan nurul hezrina said...

al-fatihah..sedihnya mengenangkan=(teringat ayah nurul masih sakit.harap dia dilindungi allah

teratai said...

Sedih bila membaca entri jaja kali ini, teringat pemergian arwah ayah kak 2 thn lepas, masih terasa kehilangan awrah ayah hingga kini.

Sabar ya jaja...
Al-Fatihah untuk arwah ayah jaja, semoga ditempatkan dlm kalangan org2 beriman...amin

ieda said...

dikk tabah kan hatimuuu
akk dpt bayangkan kalau akak di tempat jaja .. ayah akk pun x berapa sihat dah skrg nie .. badan dia macam arwah ayah jaja lahh
aritu dia sakit akk punn susah hati
semoga arwah ayah jaja tenang disana .. doakan utk dia jaja , setiap hari , doa anak2 yg solehah akan menenangkan dia disana dikk .. insyaallah ...

JaJa'Z said...

@Niezabetul nieza...jaja ni tak pernah melalui lagi orang2 terdekat pergi meninggalkan jaja..dlm erti kata lain..tak bersedia menerima dugaan mcm ni...banyak kenangan2 bersama arwah ayah..hanya doa je yg dapat jaja titipkan utk ayah diSana...

JaJa'Z said...

@cik kasih hatikuterima kasih cik kasih.now jaja dah makin ok...

JaJa'Z said...

@Messy Mummythanks MM..insyallah, tiap kali lepas solat tak pernah lupa utk kirimkan doa utk arwah ayah..

JaJa'Z said...

@LYAfrinaterima kasih banyak2 LYA...

JaJa'Z said...

@♥♥azatiesayang ♥♥terima kasih banyak2 azatie....

JaJa'Z said...

@ita citotthanks ita..alhamdulillah..akak makin ok..

JaJa'Z said...

@wan nurul hezrinaakak doakan semoga ayah nurul akan cepat sembuh..bersama lah ayah selalu selagi dia masih bernyawa....

JaJa'Z said...

@terataiterima kasih byk2 kak teratai..takziah juga utk arwah ayah akak..kenangan kali ni akan terpahat dlm hati jaja selama2nya...

JaJa'Z said...

@iedaterima kasih kak ieda...selagi ayah akak masih bernyawa..sentiasa lah bersama dia...sesungguhnya rasa kehilangan orang yg kita sayang ni amat2 memeritkan hati...

honeyzz said...

Hai Jaja, I'm new here. just google doa untuk arwah, kluar yr blog link. My arwah ayah pon meninggal thn lepas, 23 March 2012. I faham kesedihan u. Tabahkan hati yea, at least u ada in law family. I ni kahwin pon belum. Terasa kehilangan. Doakan yg terbaik untuk arwah. Semoga mereka tenang disana. Al-Fatihah

Related Posts with Thumbnails