JaJa'Z Latest Stories

Wednesday, March 7, 2012

Waqi Budak Rajin!

Makin besar..makin banyak keletah Waqi skang ni...
sangat2 geram melayan kerenah dia
terutamanya bila dia dah pandai sebut macam2....and dah pandai
mengajuk cakap orang2 kat sekeliling dia...

Kalau digeletek..dia akan cakap..Jangannnnnn..Jangan Kacauuuuu
Kalau jumpa ketip kuku...dia akan sibuk cari kuku sesapa untuk diketip...
Kuku panjangggggggg....
Dah pandai bagi salam bila nak masuk umah jaja... E'kommmmmmm (assalamualaikum)
Pantang nampak or dengar En Zack start motor petang2...
Tungguuuuu..nak ikokkkkkk (nak ikut)..sambil tangan buat isyarat stop..
Hishhh...
macam2 lagi lah..
tu yang jadi geram sangat2 kat mamat kecik sorang ni...

Dan yang ni plak kesukaan waqi bila nampak jaja sibuk buka paip air kat luar..
dia pun sah2 terkedek2 gak dtg konon2 nak menolong...

Waqi tlg cik jaja dia siram pokok....
cute kan..???
eii..rasa nak gigit2 je waqi ni..

Waqi buat muka terkejut orang amik gambo dia....


Sambil siram pokok..sambil jugak dia tambah air dlm tempayan ikan gapi tu..
sebab dia biasa tgk jaja tambah air dlm tempayan tu..
sambil tambah air..mulut dia pun mengomel jugak..
Fishhh..fishhhhh


Thank you waqi bucukkkk.....
nanti cik jaja suruh siram pokok lagi yek....
^___~

8 Beu-T Is Talking:

Mamamya said...

banyaknya pokok bunga kat umah jaja...akak cuma ada 4 pasu bunga orkis jerk..itu pun dah kene sound dgn kmdo x leh nak tambah lagik sbb klu pindah umah nnti ssh...

alalalaaaa..waqi yg rajin.. :) budak2 mmg suka main air jaja..anak2 kat umah ni klu dapat peluang siram pokok bunga dgn badan2 dia pun di siramnya sekali...habis lenjun.. :)

JaJa'Z said...

kak lieya...
pokok2 tu semua zack yg suka..ikut jaja ni..malas nak berpokok2 bunga..tapi kitaorang suka jenis pokok2 keladi..yg berdaun2 jek..yg berbunga2 tak byk sangat..

waqi tu kalau jaja biar, memang kuyup gak mamat tu..dia pernah mandi tau kat depan porch keta jaja..suka sangat la dia..paip air laju..hehhe

A.I said...

aloloooo...cerdik tomei2 ^_____^

Salina@IbuAqil said...

Alololo!!
Rajin nyer Waqi..
Untung Cik Jaja dia.. ;)

Zalia said...

rajin... tuan umah pun rajin jugak tanam pokok... best2 :)

JaJa'Z said...

@A.Imemang tomey pun..geram jek tgk dia...

JaJa'Z said...

@Salina@IbuAqildia memang suka buat2 rajin ibu...tak suruh pun dia nak..hehehhe

JaJa'Z said...

@Zaliahubby yang suka tanam pokok zalia..jaja ni jenis malas sket....

Related Posts with Thumbnails