JaJa'Z Latest Stories

Friday, March 9, 2012

Seharian Di Tapak Konvo..

 PENAT tapi SERONOK!
Itu jek dua perkataan yang boleh jaja berikan...
penat sebab jaga gerai dr petang sampai ke malam...
but seronok sbb dapat pengalaman baru..mana pernah dlm hidup ni main jual2..
hehehheh

Semalam lepas balik sekolah..jaja balik umah jap utk mandi dan salin pakaian..
pastu terus jaja direct ke Kolej Shahputra...
Kesian kat En Zack dah jaga gerai dr pagi ..sampai tak mandi manda pun...
tambah plak  hujan lebat turun dalam kul 3 petang...
mujur la hari tu kitaorang terpk nak beli plastik utk cover buku2..
puas En Zack buat kerja tu sorang2..

Lepas jaja dah sampai, jaja bagi chance En Zack rehat kejap..utk solat dan makan..
kat pentas utama pun tengah meriah jugak..
sebab baru lepas berlangsung pertandingan k-pop dance...

Ni peserta2 pelajar kolej Shahputra sendiri..
tapi rasanya diaorang dapat tempat kedua...juaranya plak dapat kat bebudak sekolah
hehehehhe
tapi ranggi la masing2...k-pop la sangat kan...heheheh
but suka gak tgk diaorang menari...lincah jek..
tapi bab yg tak tahan..pentas tu dok dekat ngan gerai kitaorang...
rasa jantung ni mcm nak tercabut jek..punya la kuat sound nya...
heheh

Semalam En Zack kata tetamu yang datang tak la ramai sangat..
kebanyakkannya student2 Shahputra dan student2 Kolej Komuniti jek...
tapi ada jugak la orang2 luar..
tapi tak la seramai mana lagi memandangkan masih hari bekerja...

Tak tau la berapa kali jaja ngan Miza dok kehulu kehilir...
bukannya tgk2 barang jualan pun..
tapi sebenornya jalan2 cari menda2 nak makan...
awal tak awal..kami dah bedal Burger King dah..
hahahah
kopak duit dok kat pesta konvo lama2...

Tu Miza dok beli Chicken chop...

Dalam kul 8.30 orang yang datang semakin ramai...
memandangkan kul 9 tu ada ceramah perdana...
semua pun tak nak ketinggalan mendengar ceramah dr penceramah jemputan glamerrr


Pengikut setia ku...
mengamuk si Nina sebab dia tak dapat ikut..hehehhe

Dalam kul 9...Akhirnya penceramah yang ditunggu2 pun sampai...
betul2 plak tu lalu depan gerai kitaorang...
terbeliak jap mata tgk...
bukan setakat jaja jek yang excited...
dengan En Zack sekali pun over..hehhehe 
Tercapai la hajat En Zack nak dapat bersalam dengan Sham Kamikaze...
nak lagi best..Sham siap puji lagi En Zack...

Smart janggut bro.... 

 :-)

Ni dia penceramah yang ditunggu2...
Sham Kamikaze,Ustaz Badlishah dan Ustaz Syed Norhisham
tajuk ceramah malam semalam..Cinta Atau Cita2..
ha, memang kena sangat2 la dengan bebudak ni...
hehehhe

Depan stage penuh dengan jemputan pelajar2 dr sekolah mana ntah...
diaorang la yang meriahnya... :p

Dan tak kurang juga..dengan kehadiran tetamu yang lain...

Jaja sekejap2 g dengar ceramah..kejap2 balik ke gerai...
maklumla..kang ada plak buku yang hilang..hehehhe

Nak tgk gerai En Zack..nanti jaja tayang dalam next entry yek...

Petang ni moh ramai2 datang yek...
ada BOBOIBOY!!!

6 Beu-T Is Talking:

Mamamya said...

wahhh..mesti makin semangat la si zack jaga janggut 'cari makan' dia tu...eheheeee...

alahai jaja seronoknya...akak tgk kat dalam gmbr ni meriah sgt...klu dekat mmg akak pegi...tp apakan daya jauh bonar...esok pun baba dah kene pi kedah lagik...tinggal lah akak n anak2..sob..sob..sob....

YaYaNsMuM a.k.a YM said...

Wahh...ada Sham Kamikaze...?
bestnye...minat giler kat dier..huhu

::Azura Rahman:: said...

ada jgak terselit gambar... hahahaha.. kenapa x panggil kzura.. leh tunjuk 'peace'... hihihi...

JaJa'Z said...

@Mamamyatu la kaka lieya..semangat dia bercerita kat jaja...

JaJa'Z said...

@YaYaNsMuM a.k.a YMYM..jaja pun minat..suka dapat tgk depan mata..hehhe

JaJa'Z said...

@::Azura Rahman::mana bleh kabo nak amik gambo..candid sket..baru best..

Related Posts with Thumbnails