JaJa'Z Latest Stories

Tuesday, September 13, 2011

Baru Ku Tau Kiwi Ni Sedap!


KESIAN kan?
orang lain dah lama tau...jaja plak baru terhegeh2 nak makan buah ni...
hehehhe

Sesapa yg pernah makan buah kiwi ni, masing2 cakap sedap..
tapi bila jumpa buah ni kat giant ke..idok la plak jaja teringin nak membeli..
harga plak mahal sepasal dah...
korang sebut la buah kiwi ke, muffin kiwi ke,ais krim kiwi ke...
sket pun jaja tak heran...

Tapi last week masa gi Giant ngan Zurin...
kitorang belek2 kat bahagian buah2...
Zurin la yg cadangkan jaja beli buah kiwi ni....

Sedap weh..ko cuba lah...mesti lepas tu ko nak lagi...

Jaja ni pun, ikut kan je lah...
kalau tak sedap, jaga kau Zurin!

Sampai kat umah, jaja terus je belah dua buah kiwi tu...
En Zack yang tgk jaja belah buah kiwi, laju je dia cakap..

Apsal suka beli buah ngarut2 ni..kang tak habis makan mula la...
bazir je nanti....

ish..ada plak buah ngarut2...
ada2 je lah Tok Janggut ni...ntah2 dia pun nak...
hehehheh

Sekali dah belah..scoop jek dengan sudu...kunyah punya kunyah...

Weh! Sedapnyaaaaaaaa.........

Dan2 tu jugak selamat jaja bedal dua biji....

nampak juicy je kan....

takyah kupas2 kulit...belah dua then sodok jek sudu...

tak sampai 5 minit....

licin ku kerja kan...korek sampai ke kulit2...
rugi woooo..buah mahal ni...

dan tak sampai 15 minit...

selesai 2 biji buah kiwi jaja kerja kan....
seriusly sedap....
tapi buah kiwi ni kalau nak beli selalu..kopak la poket..
buahnya dah la mahal...
4 biji ni pun harga dah rm8++
sekali sekala nak melayan anak tekak yg ngada2 ni..
boleh la.....

Korang suka makan buah kiwi tak???

10 Beu-T Is Talking:

Aku Ibu Muda said...

kiwi mmg sedap...kenal buah ni pon ms 1st time preggy....

tekak mengada2 nk kiwi...hihii

Citarasa Rinduan said...

banyak khasiat tau cikgu..
bagus untuk ke arah sihat dan kurus

JaJa'Z said...

ibu muda: heheh...jaja yg tak ngandung ni pun tekak mengada2 jugak..heheh

JaJa'Z said...

ayu: memang byk khasit..tapi harga mahal tu..sekali sekala bleh la....

mzhany said...

sedap kan jaja, tp betol kata jaja, skali skaler melayan anak tekak bulehla huhu barang mahal kak hehe

eiela said...

pernah makan sekali time masuk hospital dulu. sedap.

Mamamya said...

akak suka kiwi....yg hijau n kuning.dua2 suka.... ;)

Zue AnnaLeeya said...

olorrr... sian jaja... baru tau kiwi tuh sdap????
akak mmg suker buah kiwi nih jaja...
tp jarang2 beli sbb mahal kan??

tp klu beli yogurt mesti amik perisa kiwi nih....
sedappp....

diana said...

sangat suka..
buah wajib beli setiap kali beli barang dapur kat tesco..
hahahh

dieya said...

sukaaaaa! memang sedap makan buah kiwi. makan burung kiwi lom try lagi. endangered species. kang masuk jail plak.

Related Posts with Thumbnails