JaJa'Z Latest Stories

Tuesday, July 19, 2011

Platun Harimau..


Wah! gitu tajuknya.....
dah ala2 askar wataniah plak jaja kan...
hehheheh
takde lah, entry kali ni jaja nak mengajak korang baca satu novel
yang jaja rasa sangat2 menarik...
jaja lari la sket dr kebiasaan..dok layan jiwang baca novel cinta je kan...
kali ni kita singkap kisah novel perang plak...

Actually, novel ni jaja dapat dr Dieya..
Ops..bukan dapat terus yek..dapat pinjam jek...
beberapa bulan lepas Dieya pos kan untuk jaja buku ni...
dok tertangguh2 jek jaja nak baca..maklum lah, novel perang la katakan..
lain la kalau novel adaptasi my hero Aaron Aziz yang berlakon..
sah2 lepas dapat tu terus jaja baca sampai katam!
^___~

Apa yang buat jaja tertarik nak baca novel ni?
sebabnya ialah, secara tak langsung jaja turut mengenali penulis buku ni
secara maya...
beliau juga seorang blogger...

nak skodeng blog penulis? bleh bleh....

klik je kat sini

Pena Celoreng
a.k.a
Lt Kol Mohd Radzi b Abd Hamid

Sinopsis ringkas Platun Harimau :

Novel ni mengisahkan tentang semangat juang yang kuat dalam diri setiap
parajurit negara kita yang bergadai nyawa dalam memastikan keamanan
negara kita terjamin...

Bagaimana kecekalan ahli skuad Platun Harimau yang dipimpian oleh Lt Fauzi
dalam menjalan misi negara walaupun terpaksa berkorban masa dan tenaga
dalam melawan musuh...

Dalam misi menjaga keamanan negara,terselit juga kisah cinta
diantara Lt Fauzi dan Inspektor Baini... :-)

Ni antara beberapa gambar yang jaja copy dr buku Platun Harimau







Nak kenal dengan penulisnya?

ni lah dia Lt Kol Mohd Radzi....

Untuk peminat cerita2 perang macam ni...
tak dapat baca buku ni pun takpe....
sebab siri Platun Harimau akan menemui anda dilayar perak tak lama lagi..

Siri Platun Harimau akan menemui anda semua
di TV2 bermula pada 21hb Julai ni jam 9.00 mlm...

Ni lah dia hero dan heroin nya....
secocok gitu...

Selamat menonton semua...
^____~

7 Beu-T Is Talking:

Mamamya said...

akhirnya khatam jugak jaja baca novel ni...akak pun dah baca.kmdo punya....;D

drama ni kene tgk....dapat gak hilangkan rindu lat kem sg.udang yg dah lama ku tinggalkan.... (ntah2 tahun dpn balik sana semula....)

JaJa'Z said...

tu la pasal kak..sebab nak hantar dah kan..kena la baca perabis jugak tu...hehhe

Mohd Radzi said...

Anak cina dari seberang
Datang berdagang menjual sutera
Seronok ke baca novel perang?
Bila dah biasa dgn novel cinta.

Selamat menonton. Tima kasih. Lv jajaz

JaJa'Z said...

En mohd Radzi: jaja tak sangka plak u bleh drop by kat sini..hehhehe

wah! nak kena jawab ke pantun tu..hehehe nanti jaja pk yek...anyway, conratulation yek...

PENA CELORENG said...

Besarnya jari uuuu

JaJa'Z said...

hehehhe..close up tu kan..mesti lah besar..tgk body la plak..hehhehe

PENA CELORENG said...

Salam. Pertamanya, Novel Platun Harimau Misi 2: Hingga ke Lubang Cacing akan ke pasaran pada bila-bila masa shj. Jgn terlepas pandang.

Kedua: Filem BRAVO V sedang dalam penggambaran. Kisah RKK komando.

bye

Related Posts with Thumbnails