JaJa'Z Latest Stories

Sunday, July 24, 2011

Perasaan Itu Datang Lagi... :-(


Tak tau la nak kategori kan entry ni entry apa..
entry sedih,entry luahan perasaan....
entah lah...

Jaja ni jarang sangat nak buat entry sedih2...
tapi bila tak diluahkan..rasa macam terbuku jek kat dada ni...

Jaja sebenarnya dah lama melupakan perasaan tu...
dah lama jaja abaikan perasaan tu..wlpun dalam hati ni terlalu meluap2 memikirkan nya..
kali terakhir jaja rasa jaja berperasaan macam ni dalam dua tahun lepas ...
jaja tak nak sesak kan pikiran jaja dengan pk kan hal ni...

Tapi jaja seorang wanita..seorang yang berkeinginan
untuk bergelar seorang 
IBU

Harapan jaja tak pernah padam..
cuma jaja selalu panjatkan doa pada Allah supaya Allah sentiasa dengar rintihan hati jaja ni
dan makbulkan doa kami suami isteri...
Jaja  pasrah dengan ketentuan ilahi..
mungkin  belum masanya untuk jaja dapat membelai tangan mulus sorang bayi...
mencium pipi bayi yang harum bagaikan wangian syurga...
mendakap tubuh kecil dipangkuan jaja....

Dah agak lama jaja melupakan perasaan jaja ni...
tapi hari ni perasaan jaja ni datang kembali..bila MIL jaja memberi khabar
adik ipar jaja yang baru kawen bulan lepas, bakal menimang cahaya mata tak lama lagi..
begitu mudah rezeki mereka datang.... :(

Kalau senang lekat tu..senang sangat dapat..tapi kalau dah susah..
memang susah la nak lekat...

Itu lah kata2 MIL jaja petang td yang sampai skang ni masih terngiang2
di telinga jaja....
rasa bagai ditusuk2 jek hati jaja ni..

Takpe lah..selagi jaja mampu bersabar..jaja akan tetap bersabar
dan sentiasa memohon pada Allah
untuk memberikan 'rezeki' itu pada kami bila sampai masanya nanti...

T_____T

42 Beu-T Is Talking:

Lelord said...

sabar, ini ujian utk jaja terus bersabar, rezeki jaja akan dtg gak

Cake2u said...

hai jaja,jgn sedih ya...saya pun dulu lepas 5 tahun kawin baru dapat rezeki yg tak ternilai ni....macam2 yg saya usahakan dari IUI,IVF sampai ke Hydrotubation with Dr Hamid Arshad tun pun masih tak berjaya....tapi saya tak putus asa dan akhirnya doa saya diperkenankan di Kota Mekah. lepas 4 bulan balik dr umrah saya mendapat khabar gembira....Alhamdullilah....saya doakan agar Jaja juga dipermudahkan.....cuma satu pesan saya jgn berputus asa ya.....

Citarasa Rinduan said...

sabar jaja..
yang memahami dan merasai sahaja yang mengetahui..

semoga kita tergolong dalam golongan orang2 yang terpilih.............

isyallah,. ada.... tapi belum tiba masanya..

JaJa'Z said...

kak lela: itu jek yg jaja pegang selama ni..BELUM REZEKI JAJA...

JaJa'Z said...

Nurul: thanks for sharing the experience...jaja rasa hati jaja ni cukup kuat nak hadapi cabaran ni..tapi kadang2 rapuh juga...mudah terusik....insyallah, jaja akan kuatkan semangat dan tak akan berputus asa...

JaJa'Z said...

ayu, thanks ayu....jaja akan tetap sabar menanti...

~izan~ said...

alahai jaja,sedih pulak izan baca..

sabar ye jaja,itu je yg mampu izan katakan..rezeki Allah yg tentukan.mungkin ada sesuatu yg lebih baik lepas ni..mana tahu dpt double sekaligus ker..kuasa Allah,tiada siapa yang tahu...

JaJa'Z said...

thanks izan..jaja memang tetap bersabar...dan akan terus berdoa...

lemongrass said...

Memang kita tahu semua itu rezeki dari Allah. Kalau belum Dia nak bagi, memang tak kan dapat kan.
But perasaan yang kita rasai ni pun anugerah Allah jugak sebab Dia yang bagi supaya manusia ada perasaan so it is ok to feel sad and down about it.
Macam Nurul kata, jangan putus asa and teruskan berusaha and berdoa. InsyaAllah, one day....

sarah-najwan said...

sabar yer jaja..dan teruskanlah berusaha..jgn mudah putus asa..lambat cepat shj..

insyaAllah rezeki tu akn dtg jua...

Kalamhati said...

Jaja banyak besabar ye..
Bersyukur sebab Jaja ada suami..org yg takde suami lagi sedih..jalani hidup sendirian takde teman mcm kak wan ni ..huhu

insyaAllah jaja..bersangka baik dgn Allah..member kak wan 8 tahun khwin baru dpt anak..siap tiap tahun mengandung tu..dah 3 anak dia

Jangan pernah lelah utk berdoa dan berusaha ye..=)

JaJa'Z said...

thanks kak mynn...itu yg jaja pegang selama ni..semua rezeki dtgnya dr Allah..jaja redha dengan ketentuan ilahi..maybe blom sampai masanya...

JaJa'Z said...

kak zia: jaja ok..tapi ada masa2 dtg angin..sedih la jugak kan....

JaJa'Z said...

kak wan, sedih blom kawen tak sama rasanya dengan sedih sebab takde anak..kalau dah kawen tapi takde anak lagi mendalam sakitnya.....jaja pun doakan semoga akak cepat dapat jodoh..sama2 kita usaha untuk sampaikan hajat masing2 yek..

teratai said...

pasti ada hikmah disebalik apa yg dinanti2kan...sbb sesuatu yg berlaku atas ketentuanNYA. Ujian yg Allah berikan sebenarnya utk menguji iman kita dn setiap ujian yg diberiNYA merupakan ujian/dugaan yg mampu ditanggung oleh kita...jadi bersabarlah,pasti ada kemanisan disebaliknya!

En iLham said...

Allah sedang menguji kesabaran kak jaja. semakin kak jaja sabar semakin banyak pahala Allah nak kasik. banyakkan berdoa ye kak sebab Allah suka pada hamba yang sentiasa merintih dan memohon padaNya. Insyaallah, semuanya telah tertulis dan tersurat. ikhtiar, tawakal dan redha adalah jalan terbaik

Suzie said...

jaja pls dont be sad even i know how u feel...jaja teruskan usaha ya buat aje yg moden or tradisional n minta pandangan gynae

hope one day u'll be a mommy too
*hugs*

Linda Yusoff said...

kak jaja, linda yg baca pun sedih ;(
sabar sis, mungkin blum rezki k,
Insyaallah once tuhan dh perkenankan, rezki akn datang punya.

Smile kakak comel ;)

marina anakcikbob said...

sabar la ye kak. hal2 macam ni bukan di tangan kita. akak banyakkan bersabar. sepupu sy, kwn2 sy pon ramai belum dapat anak. bila tgk banyak hal mcm ni berlaku, sy takut sgt nak kawen. (T_T)

tp kak.. 2-3 org sepupu+kwn sy dulu kawen da lama xleh pegnen, g berurut. berurut diorang ni lain2 tempat ikut kawasan diorang duduk la kan. ada yg kat selangor, pahang n johor. tp semua nya serupa. mesti 3x berurut. xkesah la berturut2 atau x. xlama lepas berurut, rezeki diorang dpt baby. akak try la kak. selain berdoa, kita usaha..

Nieza said...

Jaja, kita senasib jaja...nieza dah 5 thn kahwin mcm-mcm perasaan dah rasa..tapi doa padaNya tak pernah putus.semoga ada rezeki untuk kita satu hari nanti..InsyaAllah.

mzhany said...

jaja, sabar eh. ummm kita kentalkan hati, usaha banyak2 yer. hany nye sedara mara, yg nikah kendian pada hany pun dah habis pantang ha.hany tak pandai n taktahu nk ckp ape, sebab hany pun masih takleh tenangkn diri pasal anak ni. selalu jer emo.

semoga ALLAH murahkan rezeki kita, dan kita sama sama berpeluang utk merasa nikmat mengandung, nikmat bersalin dan nikmat seorang ibu...ameen

Mamamya said...

jajaaaa......

maaf akak lambat smpi ke sini....bila masuk2 je baca n3 mcm ni rasa sebak pulak...

sabarlah dik...insya'allah semua ni ada hikmahnya....Allah itu lbh tahu apa yg terbaik utk kita...

akak penah lalui semua ni n sgt2 memahami apa yg jaja rasa skrg...kdg2 kita cuba memujuk hati sendiri semua menjadi kuat n tabah tp jauh disudut hati pastinya terselit rasa sedih melihat kegembiraan org lain....

b'dasarkan pada pengalaman akak sendiri....akak nak jaja n zack jgn putus asa....sentiasalah berdoa semoga ada rezeki utk kamu berdua suatu hari nnti....aminnnn...

akak akan sentiasa mendokan yg terbaik utk jaja n zack.....

Pak Nit said...

Sabar banyak2 Jaja! Abg Din ngan Kak Ina pun dah puas dah dengar macam2 cakap orang pasal kisah lambat dapat anak ni. Alhamdulillah, berkat usaha yg berterusan lahirlah Cami yg sungggggggggggggguuh comey tu.

ita citot said...

Sabar kak.. Allah Maha Mengetahui ape yg terbaik utk hambaNYA =)

Aku Ibu Muda said...

salam perkenalan...

sebak pula sy baca, saya pun ada kawan nama jaja...dia kawen setahun lg awal dari saya. tahun ni dh masuk 4 tahun dia kawen, dan saya dah 3 tahun...tp dengan 2 cahayamata, dia masih belum ada rezeki.

lately ni saya dah tak bercakap pasal anak2 saya dengan dia...sebab sy faham macamana perasaan dia...

now, saya tengok dia sibukkan diri dgn baking. mungkin jaja pon boleh buat sesuatu...hobi yg mungkin boleh melupakan seketika tumpuan kita utk nk dptkan anak.

gud luck for u :)

JaJa'Z said...

@terataithanks dear...insyallah, jaja akan tabahkan hati dalam mengahdapi segala dugaan ni..thanks banyak2 for the support yek... :)

JaJa'Z said...

@En iLhamsyamil, doa tu memang tak pernah putus dik...hari2 akak berdoaa dengan harpan satu hari nanti Allah makbulkan doa akak..aminnn...thanks syamil..

JaJa'Z said...

@Suziethanks dear...insyallah, i will...and i'm happy for u too....

JaJa'Z said...

@Linda Yusoffthanks dear...akak jarang memikirkan pasal tu sebenarnya..akak memang happy dengan life akak skang ni..wpun masih banyak kekurangan..tapi ada masa2 tertentu..hati ni terusik juga kadang kala....ni plak dekat2 nak raya...sah2 ada jek ayat2 yg tak sedap didengar...

JaJa'Z said...

@marina anakcikbobthanks marina...insyallah, akak aan ikut apa yg kawan2 sarankan..selain dr doa dan usaha yg berterusan...tahnks banyak2 dik...

JaJa'Z said...

@Niezayer Nieza..hanya yang merasai sahaja yang betul2 memahami...sama2 kita doa dan usaha yer nieza..moga2 gelaran itu dapat pada kita juga satu hari nanti..amin..

JaJa'Z said...

@mzhanythanks hany..sama2 kita usaha lagi yek..dulu jaja memang terasa bila biras yg sama2 kawen pun dan pregnant..ssampai skang ni dia dah masuk anak dua..dan adik2 ipar yg kawen selepas jaja pun semuanya dah ada anak....

terasa memang terasa..tapi jaja tak pernah tunjukkan pada sesapa pun..even pd en zack..jaja tau dia tau kesedihan jaja...

harap2 Allah makbulkan permintaan kami ni...

JaJa'Z said...

@Mamamyakak lieya, jaja harap jaja akan terus tabah dlm melalui dugaan ni...putus asa tu memang tak pernah ada..sehingga hari ni jaja masih mengharap..ada sinar kehadiran zuriat dlm rumah tangga kami....

akak doakan jaja yek... :(

JaJa'Z said...

@Pak Nitabg din..i'm also proud of u and kak ina too...macam2 dugaan kita semua lalui..kadang2 kita rasa kita ok..tapi bila dengar kata2 dr orang lain ni memanglah meruntun jiwa...jaja harap, jaja akan terus tabah...

and tahniah sangat untuk kehadiran baby kedua nanti yek....

JaJa'Z said...

@ita citotthanks ita...setakat ni akak mash bersabar..dan sentiasa berdoa untuk itu..amin...

JaJa'Z said...

@Aku Ibu Mudahai ibu muda..thanks for sharing...

sama la dengan jaja..jaja pun dah 4 thn juga kawen..sebenarnya jaja takde masalah dengan orang2 sekeliling jaja...nak cerita pasal anak ke..apa ke..nak ckp dia pragnant lagi ke..perasaan jeles tu dah tak ada...
tapi ada kalanya bila orang2 terdekat yang kenal kita tapi cakap menda2 yg boleh mengusik hati..tu yg tak tahan...maybe dia takde niat mcm tu..but sepattnya lebih alert...kata2 orang keliling ni la yang tak tahan tu...

out of it, jaja memang takde masalah..jaja happy dengan life jaja and orang2 disekeliling jaja...kawan2 jaja..semua ok...

cuma skang ni jaja kena bkuatkan semangat jek....

Syue Mustafa said...

Sabar ya Jaja. Insyaallah satu hari nanti giliran Jaja akan tiba jugak. Sepupu saya 8 tahun kahwin baru dapat anak. Yang penting kena usaha.

JaJa'Z said...

syue: usaha tetap usaha..yang selebihnya jaja serahkan pada yg maha kuasa...

A.I said...

Jgn le sedih2 Jaja. Insyallah rezeki tu akan dtg nnt. Kita sama2 bykkan doa ye..

JaJa'Z said...

@A.IAku ok dah..time tu jek sedih kejap....sama2 kita usaha yek...

Dieyla Adila said...

Kak Ja, jgn sedih2 okay ..
belum rezeki akak ..
Harap Allah mendengar doa akak ..
Amin :)

JaJa'Z said...

@Dieyla Adilaamin..mudah2an dik...

Related Posts with Thumbnails