JaJa'Z Latest Stories

Thursday, May 12, 2011

Dasar 'Hantu Petai'...


Siapa yang hantu petai ??
No No No..
yang pastinya bukan jaja yek...
bab2 petai jaja memang tak makan..sapa lah lagi kan..
kalau bukan si En Zack tu...
Kalau jaja sua depan muka dia spagetti creamy carbonara
kemain lagi dia cebik2 mulut mununjukkan yang dia tak suka betul2 la
nak makan menda alah tu..
tapi cuba sua kan petai..huh..sampai berpapan2 dia bleh habis kan...
bleh makan macam makan kacang jek...

Asal2nya Kak Zah la balik dari Cameron hari tu beli la berpapan2 petai..
kemain besor2 isi petai tu..semuanya gumuk2...
Kak zah bagi jaja seikat...sebab dia tau En Zack memang hantu petai..
jadinya on weekend tu jaja masak lunch..jaja jamu la sekali
En Zack dengan petai tu..
walaupun petai tu siap dah kecut2 dok dalam peti sejuk..
dia tetappppp jugak bedal semacam...
sambil2 makan tu En Zack cakap..

Ni kalau dapat buat sambal bilis petai..syok jugak kan..

Ellehhh..cakap je lah nak makan sambal bilis petai...
lagi cakap nak kias2... :p

Jadinya sebagai isteri yang berhati mulia...
mencari la jugak si isteri ni petai kat pasar..mujur jugak la ada..
tapi isi petai yg jaja jumpa ni tak la besar2 sangat...
boleh la kalau setakat En zack tu nak makan...

Balik umah..jaja perisi ikan bilis...dan terhasil lah buat kali pertamanya...
Sambal ikan bilis dan petai....

Jaja pun makan jugak sambal bilis ni..sedap memang sedap..(puji sendiri)
tapi tang petai tu jaja boh kat pinggan En Zack je lah...
kemain lagi En Zack makan sambil mengutip petai2 yang ada...
bukan setakat makan petai yang ada dalam sambal bilis ni jek..
tapi dia siap request nak petai mentah jugak...
kena la potong pulak petai lagi..
beria2 la jugak mamat tu makan hari tu...
bila ada sambal bilis petai ni berlebih2 lagi dalam kuali..
En zack siap pesan..

Awak letak dalam peti ais jek..balik sekolah esok..
beli nasi jek..pastu makan lagi sambal bilis ni...

Huh..sampai macam tu sekali penangan petai ni 
sampai berhantu mamat tu jadi..
ekekek....

Ada sesapa yang hantu petai jugak..???

5 Beu-T Is Talking:

Nur Hawa Mohd Zin said...

mak aih....sedap nye kak..terbau2 petai ni

kasih suci said...

suami kasih pon hantu petai kak..huhu...kalau g pasor, pantang nampak petai, sure nak dibelinye...

Nobita Sensei said...

perghhh. sedap tapi bahaya.

eiela said...

sedapnya nampak sambal petai tuh, tapi saya petai dalam sambal bilis tak makan la,,makan yg mentah je, pilih yang muda2 je, dah tua besar2 and busuk.


Latest Entri :
Pandangan Tentang Mozilla Firefox 5.0

dieya said...

tak laa sampai jadi hantu kak limah.. tapi sekali sekala makan sambal ikan bilis petai mmg masyuk!

Related Posts with Thumbnails