JaJa'Z Latest Stories

Monday, March 28, 2011

Akibat Memakai Legging Tak Kena Tempat!

Bukan niat jaja nak memalukan kaum sendiri..
tapi buka lah minda wahai kaum2 hawa sekalian...
apa motifnya memakai seluar legging skin tone macam tu bila gi swimming?
apa motifnya bertudung bila aurat yang lain 'terbuka' dengan bangganya?
Takkan la perkara semudah ini tak boleh dinilai..

Salah satu tanda kiamat ialah apabila ramai wanita menutup aurat
tapi pada hakikatnya mereka dlm keadaan telanjang!

* Pic Google

18 Beu-T Is Talking:

Lelord said...

hmmmm akak pun terkezut nmak ni kat fb rasanya awal thn ritu x silap

JaJa'Z said...

emm..tak paham kak..tak paham bila orang tak bleh pk menda2 macam ni..

farhana_aziz said...

erm kite pun pernah tgk pic ni kak..memang memalukan.hubby pun cakap, napela pompuan pakai legging tu..dia mmg tak berkenan dgn pompuan pakai legging.lagi2 bila tgk pompuan pregnant..semoga kita dijauhkanla..

Ahmad Zaki said...

Assalamualaikum...

Tika dan saat ini soal pemakaian seperti "diringan-ringankan..". Bukan saja soal perempuan lelaki juga bagaikan tak sedar aurat mereka...

Kembali pada soal perempuan..,

Ada yang bertudung tapi baju ketat.

Ada yang bertudung dan berbaju kurung tapi menampakkan dada dan akan lebih terserlah bila ditiup angin. (tiada usaha utk mengubah pemakaian)

Ada yang bertudung tapi "mulut macam longkang, perangai macam kongkang..." (ertinya cakap ikut sedap perasaan je, takde budi bahasa, mulut langcang tak beradap, mengumpat, memfitnah).

Ada yang dah berusia, kulit dah berkedut seribu tapi masih tak bertudung dan paling menggelikan masih berlagak seperti diri tu berumur awal 20-an.

Bila saya keluar di jalanan dan terlihat dengan perempuan2 yang selamber tak jaga aurat mereka, saya pula yang malu nak pandang dan mengalihkan pandangan ke tempat yg lebih selamat, tetapi mereka seperti bangga dengan cara berpakaian sebegitu.

Tidak terkecuali mereka yang berbadan besau, lemak berlipat2 tapi masih nak berpakaian ketat..."sampai berlaku pendarahan pada hidung mereka yang melihat..."

JaJa'Z said...

farhana:legging tu sesuai buat seluar tido jek....takyah nak pakai2 kat luar..

JaJa'Z said...

ahmad zaki: thanks for sharing..apa yang dikatakan tu betul...macam2 fesyen ada skang ni..not saying yang jaja ni dah perfect..tapi mana2 yang kita bleh pk sendiri...gunakan la akal yg dikurniakan Allah tu untuk membuat penilaian terbaik...

ardinihumaira said...

sangatla heran dengan pempuan tu... takleh pk ke nampak spende dia pakai gtu

mzhany said...

erkkk...dia tak rasa apa2 ke eh? hurmmm....

kasih suci said...

erk...berbulu mata tengok...eee bawak2 la bertaubat!

eiela said...

memang memalukan lah. pakai tudung tapi aurat terdedah. memang tak kena tempat dia pakai legging tuh.

Latest Entri :
Mutiara Kata Yang Indah

Mamarempit said...

nape dia tk pki bikini je...kan same je....ni siap pki tudung..aduhai....

JaJa'Z said...

dini, sebab dia tak bleh pk la kot..tu yg pakia jugak2..

JaJa'Z said...

hany, sebab dia tak rasa apa2 la dia pakai..cuba dia tgk sendiri gambo dia pakai ni guaner..baru terasa kot...

JaJa'Z said...

kasih, bukan berbulu dah..idung betis..semua berbulu..hehhehe

JaJa'Z said...

eiela: legging ni pakai kat umah je sesuai..buat tido..

JaJa'Z said...

mamarempit, a'ah kan..berbiki je la terus..dah alang2 nampak spentot..

Sha@Mama Tina said...

huh! baik la tak usah pakai tudung.wat malu wanita bertudung jek la pompuan ni..bak kata mak sha..kepala tutup..tapi bontot ditayang2 kat orang..apa gunanya??

bIdqdqRi93 said...

astaghfirrullahalazim..ada gak y sggup bpkaian camni??plik3..fesyen baru agknye..=)

Related Posts with Thumbnails