JaJa'Z Latest Stories

Monday, December 27, 2010

Santapan Untuk Tetamu...

Dah lewat dua hari..baru jaja nak upload gambo menu lunch
 time member En Zack datang umah kitorang bebaru ni...

Actually lama dah umah kitorang ni tak didatangi tetamu..
sekali bila on da dot tetamu kata nak dtg tido semalaman kat umah..
mula la lintang pukang laki bini mengemas umah..
bilik belakang yang selalu jadi bilik solat tu pun kena kemas jugak sebab 
tu bilik tetamu..
takkan nak biar tetamu tido dengan keadaan bilik tak berkemas kan...

Malam tu jaja just jamu tetamu dengan kari ikan bawal dan
 udang galah goreng sos lada hitam LIFE tu..dan juga ikan goreng..

Esok nya baru jaja masak menu ni plak
Daging masak lada hitam dan lada benggala

dan memandangkan udang galah ada lebih lagi 
so, jaja masak
tomyam  seafood and vegie..
jaja boh segala sayur dalam tu..ada carrot, brokoli,bunga kobis,cendawan tiram,tomato
besar2 plak cendawan tiram jaja beli hari tu..
sebiji2  besar tapak tangan..

bila dah banyak sangat cendawan tu, jaja pun saje menggatal buat ni plak..
bagi tambah kaw2 sket time makan
cendawan tiram goreng berempah..
korang takyah tanya resipi lah ek..jaja just guna tepung goreng ayam ADABI tu jek..
rangup betul..tak rasa macam makan cendawan goreng..
dah rupa macam ayam jek..rangup kemain...

Alhamdulillah, tetamu kenyang dan tuan rumah suka hati..
^___~

Jaja'Z: Tuan rumah yg lebih2 makan..heheh

10 Beu-T Is Talking:

honeyvsbee said...

banyak giler udang galah tu..hari2 masak udang galah..

farhana_aziz said...

ishhh untungnya sape yg jadik tetamu kak jaja ni..kenyang makan.sedap2 plak tu..haih~ni yg nk g kuantan ni.ehehehe

JaJa'Z said...

bee; setakat ni bekalan udang galah tak pernah putus...

JaJa'Z said...

farhana: tak tau la tu..tetamu kata layanan first class..hehehhe nak merasa bleh jek..mai kuantan ni..akak masak untuk ana,,,

PatinPasta said...

Jaja,
Akak still ingat daging masak lada hitam Jaja tuh, akak buat ikut resipi Jaja.. memang pergh! :)

JaJa'Z said...

kak aida: a'ah..tu antara entry memasak pertama jaja buat..dan masa tu la kita kenal kan..hehheheh

Ogy said...

nak dtg umah jaja lah mcm ni...ahaksss

JaJa'Z said...

mama gee: mai2..bawak mr B jalan2 kuantan...

My Bloggie ! said...

hadoiii sodap ! :)

JaJa'Z said...

isma: mana ko tau dik..lom rasa dah kata sedap..hehehhe

Related Posts with Thumbnails