JaJa'Z Latest Stories

Tuesday, December 21, 2010

Nasi Arab Kambing Lahhhh...

Korang tau tak En Zack ni 'hantu' makan kambing..
segala masakkan yang ada kambing2 ni mmg la pebret dia...
kalau tak, takkan la sampai jiran sebelah umah pun bleh tau En Zack memang suka kambing
asal buat kari kambing ke, mesti hantar kat kitorang semangkok..
kalau pi kedai mamak pun sama.., dia mesti amik nasi putih ngan kari kambing..
kalau jaja pi Giant plak, sah2 dia pesan beli marinated lamb shoulder tu..
agaknya, kalau bagi kambing golek sekor pun dia bleh perabis kot...

Semalam on da way balik dr berjimba2 teman jaja beli 'baju sekolah'..
En Zack dah mengadu lapar...
Jaja ajak makan kat bandar Kuantan dia tak nak..
rupa2nya nak gi makan kat Al-Jawaher...
Al-Jawaher ni sebenarnya restoran yang menjual masakkan dr arab..
yang paling glamer..nasi arab la..
tak kira la nasi arab ayam panggang ke..nasi arab kambing ke...
nasi mandi dengan ayam safron ke..kebab ke..banyak lagi la menu2nya..

Jaja rasa restoran ni dulu2, akan tutup tiap2 hari isnin..alih2 buka la plak semalam..
rupa2nya skang ni tutup setiap jumaat plak..
kira rezeki lah kan..perut pun dah memang lapar...

Pilihan Jaja....
 Nasi arab ayam panggang...nasi warna coklat ni namanya nasi khabsah..
kalau nasi safron..warnanya kuning...
set nasi ni dtg sekali dengan salad timun dgn carrot,sos cili dan sup...

dan pilihan En Zack plak..semestinya...
Nasi arab kambing...
pilihan juga nasi khabsah dan kambing masak safran...ada juga pilihan kambing panggang
tapi En Zack suka lagi yang masak safran ni... 
daging kambing untuk set ni memang la banyak semangkok...
memang puas la makan...

Kalau perut memang betul2 tengah lapar,dapat makan nasi arab ni..memang la puas hati..
kenyang sekali hadap...
Alhamdulillah...

Jaja'Z: Takde darah tinggi....

15 Beu-T Is Talking:

Citarasa Rinduan said...

jaja

memang kalau bukan penghidap darah tinggi boleh makan selalu
tapi,
kalau yang jenis mcm ayu...tiada sakit..kalau makan sikit pun dah rasa sakit kepala...sangat pelik


PS: wow....lihat menu2 tu selera ayu..

JaJa'Z said...

ayu: sapa yg sakit..jangan sesekali..parah akibatnya..kitorang yg takde effect ni la dok taram jek...menu nya bleh tahan gak..menepati selera kita...

EviL WiTcH said...

kak jaja...nasi arab damsyik kat senawang, seremban sedap....mkn dlm dulang...pastuh mkn duduk bersila....terasa cam kat arab je....harga pun ok...satu dulang nasi arab ayam or kambing rm7 je...klau nasi arab ayam+kambing 1 dulang rm15 je....pastuh order manggo lassi...sedappp.....xpun barbican....barbican rasberry...

Lelord said...

ekekekek akak suke barbican epal

EviL WiTcH said...

yaww...epal pun sedap gak.....

Citarasa Rinduan said...

jaja--
of couse..ayulah yang tak boleh bau dan terasa sedikit pun daging kambing or lembu..hairan gitu

AD feez said...

ya Allah.. teringat masa makan nasi arab dlu2.... kalo dpt aym bakar atau goreng.. ok lagi.. dpt yg kabshah.. mmg ad surender.. ekekek

oh babrican, love it so much!!! hehehe :)

Syafiq Rosli said...

meleleh lor..tengok gmbr

Nieza said...

wah jaja sedapnya nengok...memang suka juga mkn kambing ni dulu niza x mkn tapi sejak hubby posting kat Dhaka dulu ...bila rasa sedap pula coz kambing kat sana x bau...actually bagus mkn kambing ni ikut sunnah nabi dan ada pendapat yg mengatakan x ada kajian pun yg mengatakan daging ni boleh naikkan darah ...wallahualam la kan..:)

JaJa'Z said...

evil witch: uish..dapat nama ko dik..hehhe..menarik jugak kan..makan dlm dulang..pastu dok suap ramai2 kan..kat kedai tu pun ada gak idang dlm dulang..tapi tak la dok atas lantai dik..makan atas kerusi jek belaka...yup..me like barbican too!!!

JaJa'Z said...

kak lela: jaja baru rasa barbican apple,strawberry ngan lemon..banyak lagi rasa yg ada kan?

JaJa'Z said...

ayu: sampai bau pun tak bleh? daging lembu pun sama? dah tu ayu makan ayam ngan ikan je la ek? tak syok la kalau gi kenduri mcm tu..sian ayu...

JaJa'Z said...

AD: betul2..sedap kan..next gi nanti nak try kambing panggang plak...slurpppp...

JaJa'Z said...

syafiq: cari la dik kot2 kat area umah ada jual nasi arab..make sure yg ori...

JaJa'Z said...

Nieza: uishhhh..sedap la kambing..rugi woooooo sapa yang tak minat..kalau bagi kambing dgn lembu..jaja amik kambing lagi...kalau dpt yang tergolek2 tu..lagi la syok nya..hehheheh..kambing ni memang la..sapa2 yang ada darah tinggi jgn la makan..mau tumbang lepas tu...

Related Posts with Thumbnails