JaJa'Z Latest Stories

Monday, October 18, 2010

Mee Udang Banjir Kuala Sepetang..


Takde kerja betul jaja ni kan..
ni la gaya kalau orang puasa ber'blogwalking'..sket2 search gmbar makanan jek..
semua yang tengok pun jadi terliur...

Ada antara blogger2 sekalian yang pernah merasa Mee udang banjir Kuala Sepetang ni?
setakat ni jaja tak pernah lagi merasa, tapi jaja rasa la kan...
mee udang banjir ni sah2 la mabeles..udangnya..masyaallah! bersepah2 dalam pinggan
mau satu pinggan ada dekat berbelas2 ekor udangnya..
kalau la jaja, mau licin semua jaja sebat..dengan udang2 dalam pinggan En Zack sekali
habis jaja tibai..sebab dia bukan bleh makan udang banyak sangat
hehheheh

Dulu rasanya kisah mee udang banjir ni memang pernah keluar dalam majalah 3
agaknya memang banyak sangat2 kot udang kat Kuala Sepetang ni,
sampai kan setiap hidangan memang tak kedekut la dengan hasil laut tu..
dah la udang nya banyak, harga plak tak la mahal mana pun
sepinggan jaja rasa dalam RM8.00++ jek..
tapi kalau sepinggan dah berbelas ekor udang ada, tak la terkilan sangat
setakat sepinggan mee bayar 8 ringgit kan..
kenyang pun kenyang :p

Nampak gayanya bila2 ada kesempatan nanti atau pun terlalu la kat Kuala Sepetang
wajib kot jaja merasa kesedapan mee udang ni...
mesti cuba!!

Setakat yang jaja pernah makan la mee udang ni,
kat Penang pun tak kurang jugak sedapnya..sebabnya bila tiap2 kali kitorang balik penang..
mesti gi cari mee udang ni...
nak2 plak mee udang kat teluk kumbar
Perghhh! memang mabeles la...

Ada sesapa pernah merasa Mee Udang Banjir??

Jaja'Z: Mee udang banjir kat umah jek...

6 Beu-T Is Talking:

diana said...

saye dah rase dah jaja..
udang dia memang banyak macam dalam gambo tu la..
harga pun sepnggan
bukan mahal..
antara 7-12 hinggit je..
berbaloi kan??

Hizami Rahim said...

hehe.
zami pernah gi kuala sepetang.
program baktisiswa.
zami ada family angkat kt situ.
mee udang dia sedap lah jugak.
XD
tp, zami lagi suka cucur udang die.
sedap gilerrr!
sbb cicah dgn kuah kacang.
fuhhh~

A D I A said...

baru tgk mee udang banjir ni kat jjcm (ulangan) kat tv 3 suku tadi :) mmg teringin la nak makan ni.

JaJa'Z said...

diana: wah! sah2 licin diana bedal ek..sedap kan..tak mahal mana lah kalau nak dibandingkan dengan kesedapan mee tu..berbaloi2 ye tak..?

JaJa'Z said...

zami: blah utara memang cucur udang cicah kuah kacang..tu lagi best akak rasa dr cicah kuah lada tu...

JaJa'Z said...

adia: apa lagi..dah lepas pantang kan..bleh dah makan udang2 ni...

Related Posts with Thumbnails