JaJa'Z Latest Stories

Tuesday, October 19, 2010

Adoi La...Kering Tekak..!

Air sirap ni amat la meruntun jiwa bila ditengok time2 puasa ni..
dapat satu jug kan best :p

Ni la dugaan bila berpuasa time orang lain tak puasa..
memang menduga iman betul lah..
dok kat bilik guru lagi lah menggoda,dengan potluck bagai kat atas nun..
jadinya nak selamat, ko duduk la dalam lab ni senyap2 jaja weh... :(

Pagi tadi 4 masa direct mengajar dari kul 7.40 sampai 10.20 pagi!
nak tercabut anak tekak rasanya bercakap tak berhenti2..tu tak tak bah lagi dengan
'melontar' kan ton2 suara yang tinggi dekat bebudak ni..
Rehat dalam sejam,pastu sambung lagi kelas ict 2 masa lagi..
kelas ni lagi la kena bercakap..
penat amat mulut ni rasanya...tu yang tekak habis kering ni...

bila dah tekak kering,perut pun ala2 dondang sayang sket2..
mula la rasa nak menggoogle gambo2 makanan jek...
Nak popia basah bleh??
tak menahan tengok kuah yang meleleh2 tu..waduh! waduh!
menggugat iman betul la...

Kat pasar malam ada jual tak ek popia basah ni?

Jaja'Z: Ingat bulan Ramadhan ke weh!

12 Beu-T Is Talking:

sarah-najwan said...

hadoiii...akak pom terliur nih..blum lunch lgi .tadi jadi pekebun jap..ngeh3..

ibh said...

Jaja..sampai hati..Ni baru separuh hari tau..Air sirap tu mengugat jiwa ku..Favorite tu..Sue kalo pose..mmg tingin nak minum sirap ja..Heeeheee
Org biasa2 la katakan..sirap joo

JaJa'Z said...

kak zia: kempen hijaukan bumi ek..ke eksen amik gambo jek..hehhe bagus2..ijaukan bumi kita..

JaJa'Z said...

sue: jaja pun peminat giler sirap tau..nak2 kalau sirap orang kenduri kawen..memang tak menahan jek rasa nak minum..kat umah takde la plak sirap..oren jek yang belambak..bedal lah..janji time berbuka bleh minum..hehhe

umihumairah said...

jaja..sy br jer minum air tu...ade org wat knduri nak g haji....he3

Danial Ikhwan Jaafar said...

aja aja fighting kak ja! eh banyak plak, ja ja. hehe jangan marah, puasa batal, nanti kena jual. XP

selamat berpuasa.

Mamamya said...

owhh..jaja pose rupanya...alahai mmg cabaran btl klu b'puasa time 2 org lain x pose....

dah ler tue x habis2 lak dia m'google gambo2 makanan...manalah x t'liur.....:)

akak tgk popia basah tu pun dah meruntun jiwa....tu org x pose yg tgk....(t'ingat popia basah masa dok kat melaka dulu...sedap sgt...)

JaJa'Z said...

umihumairah: sedapkan..air sirap kenduri la yg paling mablessss

JaJa'Z said...

Dan: puasa memang bleh tahan..bercakap banyak yang tak daya ni...tahan jek nak mengamuk kat budak2...

JaJa'Z said...

Mamamya: hehhe..saje cari menu konon2 nya nak makan apa time berbuka..tu yg bleh terliur sakan tu...

cabaran tak makan tak kisah mana pun..cabaran menahan tekak banyak bercakap yg tak daya ni...takkan mengajar nak bisik2 plak kan..heheh

Ati Masrif said...

biasalah time posa..selerapun luar biasa..lama lg ke nk posa

JaJa'Z said...

kak ati: insyallah ada lagi beberapa hari nak habis kan...sekali untuk mendietkan diri..makan sekali sehari jek...

Related Posts with Thumbnails