JaJa'Z Latest Stories

Sunday, September 5, 2010

Meh Kenalan Sket Dengan Kekuih Raya Jaja'Z

Serius jaja cakap, tahun ni la kuih yang paling sket jaja pernah beli
dan kuih2 yang paling tak menarik sangat jaja pernah beli

Tahun2 sudah kuih2 raya jaja bleh tahan gak menarik nya
tapi yg spoil sket sebab banyak tak habis
last2 ke tong sampah je tempatnya lepas 'tersadai' berbulan2 atas kabinet dapur

Jadinya tahun ni memang jaja beli sket jek, itu pun pasal
 AMARAN KERAS 
dr En Zack

Meh tgk kuih2 raya jaja yang dah berjaya jaja tibai
tapi serius cakap
memang sket jek!
Biskut Kacang @ mazola
Biskut chocolate Crunchy kot
Biskut Oat Crunch
Kerepek pisang
Tempeyek kacang yang dah tinggal separuh 
hehehheheh

dannnnnnnnn
Popia simpul yang dah tinggal sebekas jek..
sebab tuan nya dah bedal dengan ayu lahap nya

Kan dah cakap td...memang sket jek
tapi tak tau la kalau sehari dua ni terbeli lagi ke kan..
tapi rasa2nya kalau beli pun macam takut2 jek sebab En Zack tu sokmo buat siasatan
kat jumlah2 tupperware kuih yang ada kat dapur tu...
hehehehe

Untuk iftar hari ni semuanya PARAM mariiiii
asal2nya jaja nak buat kari ikan bawal
tapi bila gi pasar petang td, hanya ada satu gerai jual ikan je yang ada
gerai jual sayur satu habuk pun tarak
nak buat kari macam mana kalau tomato takde, bendi takde
tak lengkap la kan...
ditambah plak dengan segunung sedikit kemalasan
last2 semua beli lauk tunjuk2 jek

Jaja beli ikan patin masak gulai tempoyak seketul,ikan keli bakar madu 2 ekor
sambal ikan bilis petai RM2 angan ayam golek sebelah

Banyak ek???

Sekali dengan sahur la tu..tak kuasa dah jaja nak masak2 lagi
ayam golek tu jaja pass ke Kak Zah suku bahagian
dan balasannya


terus dapat gulai ayam ngan rebung ni dengan sepiring perut lembu
cicah dengan air asam
Slurrpppp..memang tangkap syahdu la makan tadi...hehehhe


Jaja'Z: Murah betul rezeki berjiran dengan Kak Zah ni

8 Beu-T Is Talking:

Danial Ikhwan Jaafar said...

mantap ah kuih raya yang kak ja ada tu. cukup la. orang datang beraya banyak minum air rasanya. hahaha =P
kitorang sekeluarga balik penang rabu ni, pastu balik kerteh hari sabtu. sat ja, tak lama. hehe

JaJa'Z said...

danial: mcm perli jek..hehhehe biar la sket pun kuih..janji habis..tak la en zack perli2 akak lagi...raya kedua balik kerteh dah? cepatnya..

TopsyTurvyMum said...

biar tak banyak biskut raya tapi semua sedap2..
nampak rempeyek tu teringat nak buat gak...bergantung tahap kerajinan hehe

dieya said...

ish.. mcm sedap je kerepek pisang kan. nak carik kerepek pisang laa esok!

JaJa'Z said...

TTM:t la pasal kan..janji sedap ye dok...? rempeyek tu sedap sebab jenis ni yg takde rempah2..manis jek..

JaJa'Z said...

dieya: kerepek pisang la yang laku time tgk2 tv kan...laju je masuk daam mulut ni...

Nur Hawa Mohd Zin said...

boleh lah datang raya umah akak..heheh

muffins Jue said...

sama la kita jaja..thun ni sume prepared last minit..biskut raya pn ciput je..pdhal br duk umah sndiri tu..ntah la,cam x xcited je nk raya..huhu

Related Posts with Thumbnails