JaJa'Z Latest Stories

Sunday, July 25, 2010

Tengah2 Ribut Layan Bubur Jagung

Assalamualaikum
Kejap jek dah malam kan..esok dah kena ke sekolah semula
waduh waduh..malas bangettttt!!!

Sejuk nyaman jek malam ni
mana tak nya ..petang tadi hujan selebat2nya
satu set sekali dengan angin kencang + guruh + kilat

tapi tengah2 ribut pun
jaja tetap dok ketung ketang kat dapur
bersilat dengan senduk periuk
hehhehehe

kebetulan pagi semalam time ke pasar
jaja nampak plak ada bebudak laki jual jagung kat situ
sian plak jaja tengok
abang jual jagung,adik plak jual petai
rajin bebudak ni tolong mak pak nya berniaga cari duit

jagung selonggok RM5 jek
tapi ada sampai 10 tongkol jagung
Puas jugak la petang tadi jaja 'menarah' jagung2 tu..
sakit2 tangan i
hhehehehheh

Bubur jagung ku...
Dapat jugak hulur satu tupperware ke Kak yah jiran depan umah
bukannya apa..jaja nak membalas tupperware yang kak yah
bagi jaja meehoon tomyam goreng hari tu...


8 Beu-T Is Talking:

miemiey said...

BESTNYA LAYAN BUBUR JAGUNG PANAS2....

JaJa'Z said...

miemiey: memang layan la..dengan cuaca sejuk2 layan plak bubur panas2..hehehhe

Nur Hawa Mohd Zin said...

wah..arini macm mkn besar la kak jaja ni

JaJa'Z said...

hawa: tak besar mana pun setakat makan berdua jek..

Nur Hawa Mohd Zin said...

wah..candle light dinner...hehhe

JaJa'Z said...

hawa: takde candle2 light dinner pun la...hehhe...

Ahmad Zaki said...

Assalamualaikum...

Sesekali makan makanan berasaskan jagung memang sedap sangat... Sy adakalanya buat air jagung, klu mals sangat nak siapkan bahan2 utk gubahan resepi.., terus je rebus jagung tu...makan cam tu je dah sedap, lebih2 lg masa hujan turun...

JaJa'Z said...

zaki: memula memang rasa nak rebus jek..tapi mcm tak enjoy je rasa..tu yang jd bubur jagung tu..

Related Posts with Thumbnails