JaJa'Z Latest Stories

Monday, July 19, 2010

Tak Suka! Tak Suka!!!! :Lipat Kain...

Assalamualaikum...
Selamat malam semua..ada yang dah nak masuk tido ke?
esok kerja weh..takyah la rajin2 sangat nak blogwalking tu..
kang 'liat' plak nak bangun esok...
kih kih kih

Wahai suri rumah @ isteri2 mithali
dalam banyak2 kerja umah, kerja apa yang korang paling tak sukaaaaa
nak buat??

kemas umah? cuci bilik air? masak?
jaga pokok bunga?
basuh kain?

kalau korang tanya jaja la kan..emmmmm jawapannya!!

LIPAT KAIN
!!!

Ya Allahhhhh..memang tak sukaaaaa sangat lipat kain
biar la kitorang ni dok berdua jek..
tetap jugak malas nak lipat kain2 tu...
jaja ni tak la basuh baju tiap2 hari..lain la kalau anak ada dua tiga orang
selalunya 2 kali seminggu jek basuh
dan turn lipat kain is on sunday...

tapi kali ni kat bilik belakang tu dah menimbun baju
bayangkan la stok kain dr sebelum gi family day hari tu!!
segunung baju kurung, segunung lagi baju2 biasa sekali ngan baju En Zack
Ishh..memang jaja malas betul la nak lipat..
kalau ada la orang cipta mesin lipat kain
jaja la antara orang terawal yang beli agaknya...

kejap tadi baru menghabiskan lipat kain segunung
time taken : 57 minit 23 saat
ahahhahhahah

giler kooooo!!!
sampai nak senget2 pinggang jaja ni melipat kain
kebas habis kaki2...
:p

Sesapa yang sudi nak tolong jaja lipat kain, bagitau awal2 ek..
ada segunung lagi baju kurung tak ber'hanger'..
hehhehehheh


10 Beu-T Is Talking:

ibh said...

Masalah yg sama..Kena tunggu mood rajin melipat baru nak buat..Kalau terlebih rajin siap bleh punggah balik..lipat balik cantik2..Tapi sue lebih suka gantung..lagi senang dan selamat..hehehhee

JaJa'Z said...

sue; setakat baju kurung memang jaja gantung jek..tapi kalau semua baju nak gantung..roboh almari tu...tapi memangggg tak suka lipat kain..

kisahwanida said...

samalh kita tak suka lipat baju. Jaja ok lg 2 org jer. Kalau wanida tu dahlah ramai..... uish.... tak terkata

JaJa'Z said...

wanida: ni baru berdua jek..kalau jaja ni dah beranak pinak..rasanya selori baju tak lipat..hehhehe

miemiey said...

hahahhaha,,,sama lah kita..kat rumah mimi ni ada 2 bakul lom lipat...tu belum termasuk yg kena gosok lagi..cik hubby kl tak gosok bj mmg mencuka jee...huhuhu.....itu laa rasanya kerja umah isteri2 malas kot..kl basuh hari2 rajin tu pon sbb guna mesin basuh..kl tak sama juga laa mood malasnya..hehehe

Mamamya said...

akak pulak x kisah sgt lipat kain...tp bila dah lipat sungguh malasssssssssssss sgt nak susun...adeh....camna tu??

JaJa'Z said...

miemiey: mujur la jaja takde stok nak kena iron..selain dr bau keja jaja la..mujur hubby kerja sendiri..kalau campur baju nak iron lagi..adoi laaa..malasssss

JaJa'Z said...

kak lieya: akak tak kisah lipat kain??? bagusnya!!!!...

::Azura Rahman:: said...

akak x suka lipat kain dan gosok kain.. asben keje pakai kemeja.. so kena laa gosok.. tp sejak dua menjak ni asben gosok sendiri.. ekeke.. dia tau bini dia yg comel ni penat.. ekeke..

JaJa'Z said...

kak zura: mujur la laki ku kerja pakai t-shirt..hehhehe

Related Posts with Thumbnails