JaJa'Z Latest Stories

Monday, June 14, 2010

Ayam Goreng Berempah Sempoiiiii

Assalamualaikum
bila dah masuk minggu kedua cuti ni
kepala mula dah jadi blur apa la yang nak dimasak
takkan nak ulang menda yang sama je
tapi tetap malas nak masak 'beria' sebab yang makan nya berdua je
.
.
Kemain la jaja godek2 blog EN MAT GEBU dan blog Kak UMMI
semata2 nak mencari resipi2 ayam
tapi dalam kepala ni mmg tak nak lauk ayam berkuah
teringin nak buat goreng2 plak
nak memanggang..jauh panggang dr api
pan nak memanggang pun takde.hehhe
Belek punya belek, last2 terpesona tengok resipi
ayam goreng berempah kat blg Kak UMMI
bahan2 pun senang je
dan semuanya ada kat umah
tapi mcm biasa la..jaja modified sket resipi tu
mintak halal yer Kak Ummi
.
.
.
.
.
Ayam Goreng Berempah
Bahan2nya :
1/2 ekor ayam
5 ulas bawang merah(dikisar)
5 ulas bawang putih(dikisar)
4 sudu serbuk kari daging
1 sudu lada hitam
1 sudu garam
1/2 sudu teh serbuk belacan Maggi
1 sudu teh madu
sedikit air untuk menggaul
minyak untuk menggoreng


Cara menyediakan :
Gaulkan semua bahan kecuali minyak
dan dibiarkan perap selama 30 minit
dan goreng dengan api yang sederhana besar
dan
SIAP !!
.
.
.
SELAMAT MENCUBA :p



12 Beu-T Is Talking:

honey amour said...

jaja..ajar honey masakkkkkkkkkk...!!!

JaJa'Z said...

ajar masak? nak ajar mcm mana la..kau tu dah la juah nunnnnn kat atas gunung kinabalu..kan jaja bagi resipi tu..ko campak2 je...jaja pun bukan pandai sangat..

Lelord said...

nak ciketttt

JaJa'Z said...

lelord: sila copy & paste..hehhehe

Hizami Rahim said...

haha.
haish.
rajin betuk cikgu jaja ni masak.
nampak pulak sodap2 tu.
;0

Danial Ikhwan Jaafar said...

hahahah, ngidam nasi lemak ayam berempah ni. santan plak habis. cait!

dieya said...

jemput makan.. i feel so lazy to go our for lunch today. maybe coz ramai org cuti sempena cuti sekolah. takde mood nak makan bila tak ramai geng. makan kuih breakfast tadi jek laa.

Ain said...

boleh cuba nie....

hubby mesti suka....

JaJa'Z said...

hizami: hari kerja dah malas nak masak..takkan cuti kena malas gak..sian hubby..

JaJa'Z said...

danial: santan takde ganti je ngan susu..hehheh

JaJa'Z said...

dieya: bleh plak mcm tu..kang kalau ramai geng kang, penuh plak tempat makan..makan time ni tak ramai orang..hehhe

JaJa'Z said...

kak ain: simple2 je kak...

Related Posts with Thumbnails