JaJa'Z Latest Stories

Tuesday, May 18, 2010

Patut la Sakan Suruh Jaja Check Kerja Rumah..Rupa2nya !!!

Dalam pukul 1.20 petang tadi jaja ada kelas math
Dengan bebudak kelas 4L
dah la satu masa(40 min) je kelas dengan diaorang hari ni
tapi nak menunggu turun ke lab pun
memakan masa 10 min
tu tak masuk terhegeh2 kat depan pintu lab, berebut2 kerusi lagi
macam2 perangai diaorang
nama je dah tingkatan 4
Lepas semua dah duduk dengan tenang
jaja pun start dah nak mengajar
memandangkan masa pun ada dalam 30 min je lagi
jaja rasa hanya nak bagi satu soalan graf kat diaorang
yang jaja memang dah sedia salin di whiteboard.
tetiba sorang student ni
" cikguuuu..check la kerja rumah"
pastu yang lain2 pun menyampuk
" a'ahhhh..check la cikgu"
" kitorang siap dah cikgu"
" kitorang semua siap cikgu".....
kemain lagi korang ek..
tapi jaja agak mushkil la kalau semua sekali siapkan kerja rumah
takpe..takpe !!
jaja pun jawab
" Takpe2..awak salin dulu soalan kat depan ni, jawab dulu"
"esok kita kelas 2 masa, cikgu akan bincang sekali dengan soalan kerja rumah"
tapi bebudak ni macam tak puas hati
" Alaaaa cikgu ni..check je la! jom bincang !"
WAH!!!
ni memang mushkil ni !!!
" Awak semua salin dulu soalan ni!!! kang dah habis masa, mula la tak siap kerja!!!!"
time ni suara jaja dah kuat dah
.
.
.
Akhirnya 40 minit berlalu
dan bebudak ni pun balik la dalam kul 2 tadi
.
.
.
.
Masa dalam meeting guru petang tadi, jaja dok sebelah zurin
zurin ni ajar BI kat kelas 4L
tetiba zurin cakap
" Ko tau , pagi tadi masa aku masuk kelas ko..semua dok diam
tunduk buat kerja math,
sampai kerja aku suruh salin kat depan pun diaorang salin cepat2
then sambung buat kerja ko smula, ko tau2 je la bila pakat2 buat kerja math, semuanya meniru!"
.
.
.
Emmmm patut la sakan suruh jaja bincang soalan, rupanya
semua pakat meniru
jaga korang esok !!!
kerja bagi hari khamis minggu lepas pun tak bleh nak siapkan juga
Sediakan je la tapak tangan tu
Saja nak bagi cikgu korang ni hangggiiinnnnn kan !!!!!!
^__________^

12 Beu-T Is Talking:

Hizami Rahim said...

wah.
hebat cikgu lagi satu tu menyampaikan.
wakaka.
;)

JaJa'Z said...

hizami: kitorang memang kamcing..dan satu topic yg kitorang selalu bualkan..pasal bebudak kelas 4L..sakit jiwaaaa nokkkkkk

Lelord said...

uhuhuhu siap arrr bebudak ni sok...

Mamamya said...

sabar lah jaja...itu lah kan tugas guru skrg penuh dgn cabaran....tp ramai yg x mau faham...atau kdg2 buat2 x faham...

JaJa'Z said...

lelord: sebab bebudak tu dah tau apa kesan kalau tak siap kerja jaja..sedia tangan la...

JaJa'Z said...

mamamya: rinduuuu kat akak...yg sakit ati tu sbb kerja 4 hari lepas pun tak siap2 jugak..padahal 1 soalan je..

Nur Hawa Mohd Zin said...

hahaha...dulu awe mcm tu jugak kak...huhuh..mmg kecut time nak bincg sebab tak siap...hehhehe...

Siti Ruhayu Ab Rahman said...

cikgu jaja...
garang gak..nanti rotan tau...biar depa tak meniru lagi..
nakai yer,,kalau kak ayu jadi cikgu...sure suruh lari 100 pusingan sekolah...

kikikikik

JaJa'Z said...

hawa: mujur hawa tak belajar dengan akak..kalau tak..akak titik2 tangan hawa..biasaaaaa sangat tuhhhhh

JaJa'Z said...

kak Ayu: yup..jaja memang garang kalau dlm kelas...wpun bleh gurau2 dengan jaja..tapi bab kerja rumah, jgn harap diaorang nak sengeh2 muka kerang ngan jaja..sah2 kena la..hehehe

Nur Hawa Mohd Zin said...

hahahah..math je tau..lain awe rajin..sebab math ni aku ada lamabt ckt.huhu

JaJa'Z said...

yg lambat2 ni yg kena selalu..hehhe

Related Posts with Thumbnails