JaJa'Z Latest Stories

Monday, July 23, 2012

Resipi : Kambing Bakar

Jaja ngan En Zack memang penggemar daging kambing...
nak2 lagi kat En Zack la..
asal gi makan kat mamak, mesti dia order nasi putih and kari kambing..
kalau boleh hari2 pun dia nak makan menda yang sama jek..
mujur la kami berdua ni takde penyakit darah tinggi..
kang tak pasal2 suka sangat makan daging kambing sampai pengsan plak..
hehehhe

Daging kambing ni tak semua orang suka makan...
ada yang tak suka sebab baunya...
pada jaja semua tu tak jd masalah..sebab daging kambing ni pada jaja
lebih sedap dr daging lembu...kalau dapat daging kambing biri2..
lagi lah sedap... =)

So, ni menu bulan lepas kot...
masa ni kawan En Zack ada bagi seplastik daging and tulang2 kambing...
bahagian daging2 tu jaja dah selamat gulaikan dah...
and jaja amik sket untuk diperap dan dipanggang...

Jaja gunakan mana2 bahan yang ada kat umah jek...

jaja just marinated dengan paprika,serbuk lada hitam,rosemary,jus lemon,sos tiram,garam 
dan serbuk cajun....
perap beberapa jam, then pan grilled jek... =)

masa nak grill tu jaja letak sket je minyak..
dan api mesti slow yek..kalau tak kang hangit plak daging kita blah luar..
sedap ratah2 macam tu jek daging kambing ni..
and if suka bleh cicah dengan sos lada hitam...

Selamat Mencuba
^___~

6 Beu-T Is Talking:

Lelord said...

menu iftar ke-3 semalam kambing bakar...pehhh perap lama lg la sedap kan. najlaa bertambah2 makan kalau ratah kambing

JaJa'Z said...

betul kak...kalau nak sedap kalau bleh semalaman..baru lah rasa repah perap sampai ke dalam2..heheh

dieya said...

uihhh.. hebat btol menu berbuka k jaja! kalu kat kl ni, mau berpuluh hengget kena bayar kalu nak berbuka kambing bakar.

KakNi (CikNi Ahnie) said...

Jaja, mai sepinggan!

JaJa'Z said...

dieya ni mesti tak baca betul2 ni...kambing ni menu bulan lepas la dik..sebelum puasa lagi akak buat..heheh

JaJa'Z said...

KakNi..dah jd baja dah pun..heheh

Related Posts with Thumbnails