JaJa'Z Latest Stories

Tuesday, April 17, 2012

Lagi Menu Ikan Talang Masin..

Ni saja nak menayang menu ringkas jaja hari ahad lepas...
disebabkan kari ikan semalam tu masih berbaki lagi..
dari dibuang2..jaja pun buat la lempeng...makan cicah dengan kari ikan tu...
nak letak kelapa2 parut dlm lempeng tu memang takde lah..
so, gunakan jek mana yang ada...

sekeping utk jaja...sekeping lagi utk En Zack..dah cukup..
takyah bazir buat banyak2...hehhehe

Dan tengah hari nya plak..
En Zack request menu ikan talang masin lagi...
dan kebetulan jaja terjumpa nenas masa gi ke pasar hari sabtu tu..
jadinya..
dari biasa2 jaja buat gulai darat terung ngan ikan masin..
tapi kali ni..jaja tukar plak jd gulai nenas ikan  masin...

semangkok ni..jaja pass ke umah Kak Zah..
tapi lepas2 makan tu, jaja post mortem sket kat En Zack..
tanya dia..mana lagi syok...
buat masak lemak nenas ni..atau masak gulai tumis darat ngan terung tu..
rupa2nya dia minat gulai tumis darat tu lagi...
so, takpe lah..lepas2 ni kita buat gulai tumis darat je lah yek bang....

Gulai nenas ni..jaja ratah nenas nya sahaja..
malas nak layan tekak beria2..
jaja just amik satu senduk nasi..ratah nenas dan ikan goreng jek..
bukannya apa..jaja just nak kurangkan intake kalori dlm sehari..
and now..boleh bertahan lagi seharian tak makan nasi..
tapi kita ganti lah dengan makanan2 lain...
jangan sampai tak makan plak yek...
^___~

3 Beu-T Is Talking:

Sari Yusa Ibrahim said...

aiiii.. sedapnya Jaja... kalau akak tak cukup sepinggan nasi, tiga baru puas hati, ekekeke

JaJa'Z said...

kak yus..tu bukan makan namanya tuh..tu dah jatuh kategori melantak tak ingat dunia..ekekek

teratai said...

suka gulai ikan masin bernenas tu:)

Related Posts with Thumbnails