JaJa'Z Latest Stories

Monday, June 20, 2011

Kembali Ceria....


Tajuk memang tak bleh blah..mcm la ceria sangat kan..
tapi memang ceria pun..sebab apa???
sebab jiran kesayangan dah balik..dan hidup ku kembali bermakna..
hahahha..
makan hati kalau En Zack dengar ni... :-)

Petang semalam Kak Zah sekeluarga dah balik...
sampai jek umah, terus anak2 dia menjenguk ke rumah jaja...
rindu kat jaja la tuhhhh..hehheheh
Alhamdulillah, ayah Kak Zah dah bertambah sihat..
makan pun dah lalu..bleh dah buat2 lawak...rindu kat anak2 gamaknya...
bak kata Kak Zah..semua adik beradik balik...
dah macam time raya plak jadinya..penuh serumah ngan anak beranak..

Dan petang semalam, selepas 4 hari jaja dok lepak dlm umah jek..
terjalan la semula sessi borak2 kat luar umah ngan jenjiran yang lain...
sederet dok kat tepi tembok kat umah jaja...
riuh rendah masing2 bercerita..
hehehhehe

Bila dah balik kampung, tak sah kalau jaja tak dapat
buah tangan dr utara...

nak tau apa jaja dapat???
petai! pebret En Zack...ngan kuih bahulu...

Kuah rojak yang paling sedap!
kuah rojak Mak Bee

dan yang paling syok!!!

ikan pekasam!!!!

ni yang tak sabar nak main masak2 hujung minggu ni..
yummiehhhhhh

korang suka ikan pekasam???

8 Beu-T Is Talking:

kasih suci said...

rojak Mak Bee memang sodap....i like (",)

Nur Hawa Mohd Zin said...

rojak mak bee...sedap..

ikan pekasam goreng ngan cili kering..pergh..bau satu rumah

Sue said...

sedapnye tang petai tuh...nak sikit...

JaJa'Z said...

kasih: kan kan kan..sedap gilerrr!!!!

JaJa'Z said...

hawa: akak selalu goreng ngan bawang dan cili api.syoknyaaaa!!

JaJa'Z said...

sue: mai umah meh..ada 2 papan lagi ni..tapi kena rebut ngan en zack la yek..hehehhe

Mamamya said...

uihhh....peberet tu ikan pekasam....lbh2 la en.suami tu lah..mmg b'tambah2 nasi klu ada lauk pekasam....

JaJa'Z said...

kat umah ni jaja jek yg makan pekasam tu kak lieya..zack tak berapa reti..sebab dia kata masam..tak macam ikan masin...

Related Posts with Thumbnails