JaJa'Z Latest Stories

Monday, April 11, 2011

Berakhirnya Sukan Untuk Tahun Ni...

Yuhuuuuu.....
ada yang rindu kan jaja ke?
ada tak?? wah! macam ramai jek yang rindu kan jaja ni...kan kan?
hehehheh

Sorry sangat2 sebab tak berupdate blog jaja ni untuk beberapa hari..
last week memang jaja super duper sibuk...
start dr hari selasa dah bermula sukan acara awal..
membawak ke hari2 lepas tu jaja ngan cikgu2 umah biru
sibuk dok buat preparation untuk hari sukan pada hari ahad yang lepas...
nak kena siapkan hiasan khemah..nak kena tlg2 bahagian perbarisan
bebudak ni...
pendek kata memang penat sangat2...
itu tak campur lagi dengan kelas2 pengajaran yang mcm biasa2 tu..
jadinya bila balik petang memang dah penat dan malam plak
jaja hanya mampu blogwalking umah kengkawan jek..
nak balas komen kawan2 kat entry2 jaja pun tak larat dah..

okeh..jaja ketepikan kejap pasal penat2 ni..
sebabnya episod penat2 ni tak habis lagi sebenarnya...
sebab bersambung lagi xtvt baru minggu ni..apa xtvt nya..
nanti jaja cerita kan yek...

Dah2..moh kita layan hari sukan kat sekolah jaja kelmarin yek..

Pagi tu jaja kesekolah macam biasa...
terpaksa awal sket sebab dah janji dengan geng2 umah biru 
nak set up hiasan kat khemah umah biru..

Lepas dif2 jemputan serta ibu bapa sampai...
maka bermula la acara perbarisan dan lintas hormat oleh
ahli2 rumah sukan dah badan2 uniform...
Rumah Mat Kilau dengan tema Maxico..
Mat Kilau vs Mexico..rasa2 nya ada kena mengena tak?
hehhehe
Rumah Dato Bahaman..dengan tema Samudera...
ala2 lanun terlepas la tu...
Rumah Tok Gajah dengan tema Alam sekitar...

Rumah Tok Peramu dengan tema bunga mata hari 

yang ni plak pasukan badan2 beruniform...

Lepas semua nya selesai...
diikuti dengan nyanyian lagu Negaraku,lagu Negeri Pahang
dan Lagu sekolah..serta bacaan ikrar oleh ketua pelajar....
Persembahan taek kwon do...
Persatuan ni baru jek ditubuhkan..tali pinggang hijau ni je la yang paling tinggi...
hhhehhehe
Pengetua bersama para2 jemputan...
Kat sini la tempat jaja bertugas...kat bahagian hadiah..
tapi nya..memang la jaja tak lekat kat meja ni..
tak mencabar langsung kalau hari sukan main duduk jek kat meja hadiah..
apa baranggggg..
jaja pun apa lagi..kejap2 hilang gi kat bahagian hakim balapan..
main jerit2 sokong bebudak berlari..baru la hari sukan namanya...
stakat duduk jek..amat la tak produktif..
jaja ni siap request kalau bleh tahun depan nak jadi hakim kat balapan..
baru la naik 'minyak' bersorak time bebudak ni lari..

Bila acara perbarisan semua selesai..
maka bermula la acara2 yang blom dipertandingkan...

antara acara yang dipertandingkan hari tu...
100m,4x400m,4x100m,lompat tinggi, rejam lembing,lempar cakera...

Jangan tak tau..
bukan setakat acara bebudak ni jek...
mak2 ngan pak2 budak pun semangat joint sukan jugak...
Acara untuk ibu bapa..lontar peluru dan lari 60m..
caya lah makcikkkkkkk.. hehhehe
Unit pertolongan cemas...
diaorang ni bebudak kelas jaja jugak...suka jaja kenakan bebudak ni...

Nak tengok hiasan2 kat khemah2 umah sukan?
Umah Tok Peramu...

Umah Mat Kilau...
Umah Tok Gajah..

Umah jaja????
tengok la cikgu2 umah sukan jaja yang penuh semangat..
menghias khemah sukan ni dr pagi2 lagi...

Tema Samudera dan hidupan laut...
Glory2 the bluessssss...

Penat2 hias umah..jom menggedik kat umah orang lain sat...
Jaja and Amy..
ida and Amy..
Warna warni guru2 SMKLH...
Berpanas terik  dari pagi..muka pun dah kilat semacam dah...

Setelah berhempas pulas..berpanas terik di bawah mentari..
kami dihadiahkan dengan....
Aiskrim!!!!
Semua pakat merasa..dari cikgu2,student2 sekali dengan mak bapak dapat
merasa aiskrim ni....
Terima kasih tokey aiskrim.. :p

Lepas  makan2 ais krim ni..
ada lagi acara tarik tali...tapi jaja tak sempat dah nak snap2 gambar
sebab lepas2 tu dah bz untuk penyampaian hadiah...
cuaca pun time tu dah berubah..dari panas terik...
terus berubah gelap...memang nak hujan kaw2 punya lah...
penyampaian hadiah pun tak dapat disampaikan sampai habis...
terus cepat2 buat cabutan bertuah..dan lepas je nombor terakhir dicabut...
hujan memang turun tak agak2 dah..lebat2 amat...
tapi mujur jugak hujan turun lepas semua acara selesai....
kalau tak, lagi la susah....

Lepas dah makan2 kat kantin ,kitorang pun balik la...
lenguh2 kaki jaja ni takyah cakap la...
rasa macam nak kejang betis2 jaja ni...sampai je umah
lepas mandi2 ngan solat...terus jaja membungkang sampai lupa kat suami..
hehheheh
lupa kejap je la...pastu ingat balik... :p

Tamat dah sukan untuk tahun ni...

12 Beu-T Is Talking:

Citarasa Rinduan said...

selamat malam jaja..
patutlah lama tak nampak entry terbaru kamu...

oh yer...tahniah utk semua pemenang yer...
hehehhe...perhatikan gelagat pelajar dan bakat mereka...lagilah perarakan kumpulan rumah pelbagai pakaian..buatkan ayu rindu nak sekolah semula...hahhaha


PS; jaja, badan kamu nampak dah kurus.........

Mamamya said...

miss uuuuuuuu!!! happy mlm ni sbb en/lappy telah selamat sampai ke pangkuan...ngeeeee....

tgk gmbr2 ni t'ingat zaman2 sekolah dulu..tetiba t'dgr2 lagu masa acara lintas hormat ni...akak x pastilah lagu apa....n x tahulah samada lagu tu juga yg berkumandang smpi skrg setiap kali ada acara sukan kat sekolah....

dulu akak umah hijau masa tu nama pasukan kami Tun Sri Lanang....:D

p/s:rindu kenangan zaman sekolah dulu2....:)

ardinihumaira said...

wahhh bestnye ado aktiviti ;)

Nur Hawa Mohd Zin said...

salam kak...rindu plak zaman sekolah ada macam program...hari sukan salah satu..suka bila nak hias rumah, pembukaan..ada perarakan

dieya said...

i missshhhhh u!!!
dieya sama ngan k lieya.. umah ijo.. tapi nama rumah zamrud

tapi biru umah k jaja tu cantik laa. biasa org pakai dark blue, yours is turquise, cantik!

eh.. ikan yg berenang belakang penyu tu pakai spek itam laa!

JaJa'Z said...

ayu
jaja kurus? takde maknanya lah..lagi naik ada lah..hehheh

JaJa'Z said...

kak lieya
jaja tau lagu apa yg akak cakap tu..lagu perbarisan untuk tabik hormat...hehhe..

oh..geng umah ijau rupanya..jaja dulu kini dan selamanya umah biru! cuma nama jek yang bertukar...

JaJa'Z said...

dini
kalau dah namnya cikgu..takkan pernah habis dengan xtvt..dan menda yg sama jek ulang tiap2 tahun....

JaJa'Z said...

hawa: lain sket ngan bebudak sek akak..bila dah buat hari ahad..sesapa yg terlibat jek dtg..kat padang pun tak ramai budak..cikgu jugak la yang menghias umah2 sukan tu..takde cikgu..tak berhias la umah sukan tu..

JaJa'Z said...

dieya: dan2 la dia geng ngan kak lieya umah hijau ek..hehhehe...miss u too la dearrrr...

ikan tu? hehhe..bebudak ni yang kerja kan..suka2 hati pi letak mata ikan warna hitam semua sekali...dah macam ikan buta jek..hahaha

kasih suci said...

comelnye khemah umah kuning....

JaJa'Z said...

kasih: comelllllllll..macam orang yg bergambar kat depan tu jugak kan..hehhe

Related Posts with Thumbnails