JaJa'Z Latest Stories

Tuesday, February 22, 2011

Dari Kolam Ke Kuali..

Hehehhe...
Ada yang makan hati ke tgk char kueh teaw udang galah jaja semalam..?
ke korang baca entry tu sambil telan2 air liur?
hehhehehhe
bawak bertenang semua....lap2 sket air liur tu,kang banjir plak keyboard..
^___~

Ada gak yang tanya jaja, kat mana bleh dapat makan char kueh teaw udang galah tu..
sebabnya yang diaorang makan selama ni
semuanya udang ciput2 jek kan...

Rahsianya ialah......
Tangkap sendiri la udang tu!!!
Actually semalam En Zack gi memancing kat kolam yang biasa kitorang gi tu...
3 jam memancing dapat la En Zack dalam 16 ekor udang
yang kesemuanya berat hampir 1KG.. 
Bila balik umah, En Zack cakap dia nak bagi sket kat member dia..
katanya nak bagi anak2 member dia tu merasa..
tak kisah la tu..ada rezeki kita kongsi sama2 kan... 
Yang selebihnya, 5 ekor jaja bagi kat Kak Zah
dan baki 5 ekor lagi En Zack bawak ke gerai depan umah jaja ni..
untuk dimasak sekali masuk dalam char kueh teaw..
yang korang tgk semalam tu... 
Bukan setakat udang galah kitorang jek dalam tu...tapi siap ditambah lagi
dengan udang2 yang kecik2 tu..
punya la besar udang, sampai tenggelam kueh teaw tu kat bawah...
hehehhehe 
Memang sedap giler la..isi pun besar,lembut...segar plak tu...
lagi laju kitorang laki bini makan semalam...
sampai ke kepala2 udang tu kitorang gigit2..syokkk woooooooo

Kalau sesapa yang berhajat nak rasa char kueh teaw udang galah ni...
meh la datang ke Kuantan yek..
tapi kena bagitau awal2 la..bleh En Zack gi mancing dulu..
kalau bagi tau on da spot..alamatnya makan udang kering je lah..
hehhehee

Jaja'Z: Syukur...rezeki..

15 Beu-T Is Talking:

kasih suci said...

wah bestnye mkn udang besau....nak p singgah kuantan la lagu ni...hehehehe

ChiLaBaey's Spot said...

Menarik sangat ni... Kat area lembah klang ni susah nak dapat udang galah dah.. Lagi2 dalam saiz macam ni... :)

Suzie said...

gmbr yg menampakkan isi udang tu sgt menggugat iman...tak kiraaaa kalo i dtg kuantan u n en zack kena pi mancing utk i tau..hehe..JK!

*luv Syahnia* said...

kak besau nya..
lagi2 yg freshh manis blemak
tu isinya..

Daleela said...

Dear..

Bestnye.. nak sepinggan boleh? Gambar udang itu di selak dengan isi nye yang gebu, memang sakit hatilah untuk orang resdung. hehehhe

Mamamya said...

udah2 ler tayang udang galah tu cikgu jaja oiiii.....!! ;D

Citarasa Rinduan said...

waH..

WAH.....
besornya;.

kalau ayu kesana tak ada udang tu..siap!!!!
hahahhahaha..gurau

JaJa'Z said...

@kasih sucimai2 singgah mai..tapi kena kabo awal2 la yek..baru la bleh merasa....

JaJa'Z said...

@ChiLaBaey's Spotyang ni hubby jaja mancing kat kolam...kalau nak beli kat pasar, susah jugak nak jumpa..kalau ada yg jual siap dah masak, tah berapa ringgit plak la kena...

JaJa'Z said...

@Suzieno hal dear...bagitau jek bila nak dtg..bagi zack gi mancing dulu..baru la baby tak meleleh air liur...

JaJa'Z said...

@*luv Syahnia*memang besar pun ain...fresh jek isinya...

JaJa'Z said...

@Daleelathanks for coming yek..alaaa, resdung ke? alah bantai je makan..rendung2 tu belakang kiraaaa.hehhehe

JaJa'Z said...

@Mamamyasebab tak dapat karipap sedap..kena la jaja tayang udang ni..biar org kota tinggi memberontak nak dtg kuantan...

JaJa'Z said...

@Citarasa Rinduankalau ayu nak rasa takde hall..bagitau jek nak dtg bila..bleh zack gi mancing dulu...

AnneRaini said...

bestnye jaja makan udang galah fresh..sy dah lama tak mkn ni..terliur pulak..hihihi

Related Posts with Thumbnails