JaJa'Z Latest Stories

Monday, January 24, 2011

Zucchini @MIL House...

Serius jeles!!!
tau la tanam direct atas tanah..kemain pokok2 ni membesar bagai johan..
kalau tanam kat umah tu dok dalam pasu..lambat kemain pokok ni nak bercambah..
huk huk..Nyampasss!

Saje jek En Zack bawa biji benih zucchini kitorang tu kat umah mak dia..
5 biji semai, semuanya tumbuh molek2..
dah hari tu bila dah nampak bertunas dengan jayanya..terus FIL transfer terus 
kat atas tanah..

Masa memula semai ,puas jugak jaja menerang ke MIL jaja..
apa ke bendanya sayur zucchini tu..
yelah, orang2 tua mana la biasa makan zucchini2 ni..yang taunya timun, petola,labu air...

Zucchini tu adik beradik timun juga mak..tapi sayur ni selalunya 
orang tak makan mentah2

Bila dah gaya macam MIL paham jek..kira dia tau dah la tu...hehhehe
kot2 la tetiba dia bantai buat zucchini mcm buat ulam timun tu cicah sambal
alih2 lain plak rasanya..takde la menantu dia ni dipersalahkan plak..
hehheheh

Harap2 membesar bagai johan la pokok2 ni ek..
nak juga merasa zucchini ni sekali...

Lepas2 ni takdak sapa la bleh perkununnnn :p

Jaja'Z: Suka makan timun dengan thousand island..

10 Beu-T Is Talking:

Syue Mustafa said...

Dalam pasu kan sempit. Seksa diorang nak membesar, itu yang lambat diorang nak naik. Kalau tengok rancangan Master Chef & Top Chef tu diorang selalu jugak masukkan zucchini dalam hidangan diaorangkan?

puanbee said...

sihat wal afiat dah poko tu..haa

Mamamya said...

wah...x saba nak tunggu pokok2 ni membuahkan hasil....x sangka blh juga pokok ni hidup kat cni....

mzhany said...

timun+1000 island? waa besh besh...hany pun suka. besh eh jaja rasa zucchini nih? ahah maklom le dok eprnah rasa...;)

erienz said...

rajinnye tanam pokok...mak rin bagi 3 pasu bunga kertas...skrang tinggal 2 batangje...itupun dah lama x berbunga...huhuhu...

JaJa'Z said...

syue: kalau kat umah jaja terpaksa la syue..kat umah jaja mana la ada tanah..sekangkang semut pun takde tanah..penuh bersimen...

JaJa'Z said...

bee: ni pokok lain..yg dulu tu dah lama dah 'kiok'...

JaJa'Z said...

mamamya: tu la kak..tak sangka jugak pokok ni hidup..kalau mcm kat umah MIL ni takpe la..atas tanah...jaja pun tak sabar nak makan zucchini ni ..

JaJa'Z said...

hany: jaja pun tak pernah rasa la dear..hehheheh

JaJa'Z said...

erienz: jaja tak brapa sangat bab2 menanam ni..hubby yg suka..hehhe

Related Posts with Thumbnails