JaJa'Z Latest Stories

Sunday, January 16, 2011

Progress Of Our Zucchini....

Alhamdulillah....ni perkembangan terkini pokok zucchini jaja...
still blom ada tanda2 nak berbuah pun..kecik cinonet lagi...
tapi sebenarnya..ni dah pokok keberapa yang ditanam..
dan yang mula2 jaja tunjuk dlm blog ni dulu..selamat dah 'kiok' pokok tu..
agak susah jugak pokok zucchini nak menjadi tanam kat Malaysia ni rupanya..
ye lah..buka cuaca yang sesuai nak tanam..

Tapi yang sepokok ni la menunjukkan perkembangan yg positif..
daun pun besar2..suka jaja tgk...
En Zack ada jugak semai biji benih zucchini ni kat umah mak dia...
lagi la jaja jeles...sebab dah besar!
ye lah..tanam kat atas tanah..mana la nak sama dengan tanam kat dalam pasu kan..
sah2 la lagi cepat membesar...

Nanti2 kalau jaja gi umah MIL, jaja snap kan gambo2 pokok zucchini
yang dah berjaya hidup ek..
dan harap2 hidup la pokok jaja ni sampai keluar buahnya...

Jaja'Z: Banyak kali dah kecewa..

6 Beu-T Is Talking:

Mamamya said...

wahhhh...bestnya jaja..akak dah lama x berkebun....ada beli tanah tue...tp still tertonggeng jer kat blkg umah....

ni MIL ada kat cni dia ada semaikan anak2 pokok cili.....blh la mula berkebun lg stlh habis pantang nnti...:)

Lelord said...

heheheh akak pun ade beli tanah ngan pasu..tp sampai la ni x juga bertanam pape

dieya said...

wah.. petani2 moden semuanya kakak2 ku ini.. mmg menyahut seruan kerajaan sungguh!

JaJa'Z said...

kak lieya: apa lagi kak..lepas pantang nanti terus usaha kan misi menanam..

JaJa'Z said...

kak lela: aik..akak pun nak menananm jugak..letak kat balkoni kak...

JaJa'Z said...

dieya: nak buat mcm mana..sayur makin mahal..hehheh..kena la tanam sendiri..(mcm la akak yg tanamkan)..hehehe

Related Posts with Thumbnails