JaJa'Z Latest Stories

Saturday, December 11, 2010

Kacau Bubur Asyura...


Jaja, esok mai umah Kak Zah naaa...kita kacau2 buat bubur asyura..

tu la ayat Kak Zah semalam masa jaja dok lepak2 kat belakang umah
sesambil teman En Zack berkebun...
takde hal lah setakat nak tlg2 kacau asyura tu..

Macam tahun2 lepas selalu ada jek majlis buat asyura kat sekolah..
tak pun kat surau taman ni..
tapi tahun ni takde lagi rasanya...

Apa yang syok nya bubur asyura Kak Zah??
sebab dia buat bubur asyura version utara..
penuh dengan kacang2 ,ubi2 dan takde rempah...kalau yang berempah tu selalunya asyura blah Kelantan..
jaja kureng sket yang berempah2 ni...

So, now nak get ready..sat lagi nak pi kacau2 bubur asyura plak..

Ni aksi jaja kacau kawah bubur asyura tahun lepas...kat sekolah!

Jaja'Z: Kemas umah dulu...

6 Beu-T Is Talking:

dieya said...

lamanya tak makan bubur.. mintak sket!
last sekali rasanya masa bulan puasa, mkn bubur lambuk kg baru.

JaJa'Z said...

tu bubur lambuk dik..ni bubur asyura..lain la yanggg

honeyvsbee said...

wahh banyak giler masaknyer

JaJa'Z said...

bee: tu gambo tahun lepas..masak kat sek..3 kawah..

dieya said...

lain ke? hahaha.. nak suruh k jaja buat ni.. nak rasa tang mana lain dia :-D

JaJa'Z said...

dieya: bubur lambuk tu just bubur nasi then u letak la segala daun2,daging,isi ikan rebus...tapi bubur lambuk u masak berjam2 sampai segala menda dlm tu hancur..kena masak sampai betul2 likat...

Related Posts with Thumbnails