JaJa'Z Latest Stories

Thursday, November 11, 2010

Projek Ubi Rebus Berjaya!!!

Hari sejuk dengan hujan mencurah2 turun di bumi Kuantan
+
Perut yang tengah kelaparan
+
Kopi 'o panas
+
Ubi rebus dan Kek coklat kukus
=
Syorrgggaaaaaaa :p

Akhirnya, berjaya jugak projek nak meng'ubi rebus'kan diri kitorang petang ni...
dengan hujan yang dok renyai2 lepas turun selebat2nya...
sedang2 elok Kak Zah datang menjemput jaja ngan En Zack ke rumah dia tadi..

Mai la jaja..makan ubi rebus..

Rezeki dah tersedia...apa lagi bedal je lah kan...
selera Kak Zah dan suami makan ubi dengan kelapa
selera jaja plak makan ubi cicah gula..
sampai tang En Zack...terus tak cicah apa2...apa punya selera la mamat tu..
hehhehe
makan gitu2 pun kemain banyak lagi dia tibai tadi....
dengan alasan...

Menda susah nak dapat..kena la makan banyak...

Makan la bang oiiiii.....

P/s: Kak Lela & Kak Lieya jaja dah lepaskan gian dah makan ubi rebus...huhuuuu

Jaja'Z: Ubi goreng pun sodap..

14 Beu-T Is Talking:

ibh said...

Sedapnya jaja..lama tak makan ubi rebus...Hujan2 mmg sedap makn ubi rebus..

JaJa'Z said...

sue: memang layan la sue time sejuk2 ni.....

Suzie said...

i pula suka ubi rebus mkn dgn sambal tumis...sedapnya!!!kdg2 mak rajin buat benda ni :)

JaJa'Z said...

kak suzi: selalu kalau orang2 blah selatan memang suka ubi cicah sambal bilis..kitorang org utara suka ngan gula ..tak pun ngan kelapa..

Ogy said...

mama dtg nk makan ubi rebusss ni..hik3

JaJa'Z said...

mama" kata malam ni nak diet..macam mana ni? hehhe

Mamamya said...

well done dear....akhirnya lps juga hajat nak makan ubi tu yer...

akak pun nak cari lg ubi ni..yg aritu x puas hati lah...x putih melepak....

akak biasa makan cicah sambal tumis or cili api mcm kak lela buat tu...utk anak2 je la bg cicah gula...

JaJa'Z said...

kak lieya: sebab dengki punya pasal kan..tu sebab yang pi cari juga ubi kayu yu..jaja dr kecik mmg makan ngan gula...ngan sambal mmg tak penah try lagi..mana tau, kot2 dapat rasa kat JB nanti ke..kan kan?

farhana_aziz said...

aduhhhh kak jaja ni..saje je wat kte terliur.hehe.xpe2..nanti cuti skola blk umah mak nak makan ubi rebus puas2..mkn ngan sambal bilis.perhh mmg t;angkat.hehe

JaJa'Z said...

ana: ha, buat jangan tak buat..akak ni pun kes terliur tgk kat blog member2..tu pasal la pi cari jugak...

aZaMieTa said...

ubi rebus cicah sambal tumis. makan pns2. pehh! minum plak air kopi panas. dabel pehh! having all these time sejuk2 ujan?? triple pehhhhhh!!!! hohooooo!~ (^_^)

JaJa'Z said...

eita: uish dikkkk..dasyat amat bunyi nya tu...apa lagi dik..pi cari ubi cepat..skang kan musim hujan....

Lelord said...

hahahha ok arr tu...pasni akak nak carik lagi..makan..makann..dan makan

aZaMieTa said...

tu lah. bygkan jek pun dh rasa dasyat dh ni kak. akak lah nih. kan ita dh nak gak ni.. atotoi.... ;p

Related Posts with Thumbnails