JaJa'Z Latest Stories

Monday, June 7, 2010

Kenduri Di Hari Isnin ?? Tak heran pun....

Kenduri kawen hari isnin???
kenapa? tak salah kan??
hehehhe
kalau nak tau
kenduri kawen jaja pun hari isnin tau..takde masalah pun
meriahnya sama macam hari sabtu ahad jugak
tetamu yang datang pun sampai ke malam
asalkan isnin tu dok dalam cuti sekolah
.
.
semalam jaja ke kenduri cikgu sekolah jaja kawen
hari ni plak jiran selorong ajak turut serta dengan rombongan kawen anaknya
ke Lepar plak tu
sah2 belambak la anak murid jaja kat kenduri tu nanti
hari ni memang malas sangat nak pakai baju kurung
asyik pakai baju kurung je
so, dengan selamba jaja ber kain hitam pakai dengan blous
takpe la..baju jugak tu
dan hari ni pakai shawl cotton baru jaja
ada love2 lagi
^___~
Memandangkan hari ni hari bekerja, jadinya
jaja gi kenduri dengan jiran2 je
dengan geng2 mak2
Sampai di lepar dalam kul 12
ingatkan terus nak terjah umah pengantin, rupanya...
dok dulu kat umah singgah rupanya
pengantin pun tak siap lagi
sabar jaja..sabar
perut dah 'berdondang sayang' dah ni
dalam kul 1 jugak baru kitorang berarak ke umah pengantin perempuan
time ni anak2 murid dah berderet2 kat sekitar umah kenduri
jaja sengeh je la..
diaorang bagi salam, jaja jawab...
Sampai umah pengantin
wajib la diaorang bersanding bagai dulu kat dalam umah
jaja ngan kakak2 ni memang tak daya nak ikut masuk kedalam
panas nya tuhan je yang tahu...
semua dah amik port masing2 kat tepat makan
Jaja ngan kak Zah
ni la jiran sebelah umah jaja yang selalu hantar laksa penang tu..
hehheheh
Masing2 dah tak sabar tunggu nak makan
dekat 20 minit jugak la kitorang ter'congok' kat depan lauk2 tu
bila pengantin dah selesai bersanding
tanpa 'lampu hijau' semua terus serbu makan
kalau air tu jangan cakap la
blom makan lagi dah bergelas2 teguk...
dasyat..dasyat...
Alhamdulillah
lauk semua sedap
ada daging kurma,daging black pepper,daging kari
ayam goreng, sayur campur,pajeri terung
masa makan tu dok heran..awat la keras semacam daging tu
tapi telan jugak la
dah selesai makan baru tau..daging kerbau rupanya..
errkkk!!
dengan anak2 murid jaja
yang kiri sekali tu adik pengantin perempuan
x-student jaja tahun lepas..
.
.
Bila dah selesai makan semuanya
terus bertolak balik
masuk je dalam kereta rasa pening sangat kepala
panas nya nauzubillah...
sampai umah tadi terus mandi, solat dan ..
ZZZZZZZZZZzzzzzzzzz
teruk kan..
En Zack pun jaja tak layan petang tadi..ngantuk punya pasal
petang tadi layan main badminton plak ngan anak2 jiran
keluar jugak peluh
.
.
Tu lah aktiviti jaja hari ni
korang semua macam mana plak ???

7 Beu-T Is Talking:

Hizami Rahim said...

ahha.
tu la.
cuba buat hari isnin waktu bekerja.
boleh?
haha.
;)

JaJa'Z said...

sebab kita tau isnin bukan dlm cuti sek mmg orang tak bleh dtg..tapi dlm felda takde hal..buat la hari apa pun..tetap ramai orang..

A.I said...

a'ah,aritu adik aku pon dpt jemputan org kawen haru khamis. tp ramai + meriahnya cam hari ahad! hehe

SD said...

sepatutnya dlm entri ni kena la tukar mak cik jaja sbb kuar ngan mak cik....huhuhuhu...

SEGALA KESAH TENTANG BLOG SD

P/S kenapa x buang verification word, susah nak komen....

JaJa'Z said...

first time jaja dengar hari khamis ni..kalau jumaat kat ganu ngan kelantan memang biasa..walaupun hari isnin..kenduri tetap meriah gak..

JaJa'Z said...

first time jaja dengar hari khamis ni..kalau jumaat kat ganu ngan kelantan memang biasa..walaupun hari isnin..kenduri tetap meriah gak..

JaJa'Z said...

SD: heheh..kita tak capaki title makcik lagi tau..muda belia lagi..anak pun takde lagi..hehhehe

Related Posts with Thumbnails