JaJa'Z Latest Stories

Thursday, June 17, 2010

Attention To Ms DIEYA ! Meh Berkenalan Dengan Ikan..

Assalamualaikum
Selamat malam semua..
Jangan pelik plak jaja tetiba tayang gambo ikan ni...

Siang tadi masa tengah dilema nak masak
jaja ada cakap dalam peti ais ada ikan aye ngan ikan kerisi

Alih2 si manis DIEYA
bagi msg tanya..
ikan aye ngan ikan kerisi tu macam mana rupanya ?
Nak tergelak pun ada gak jaja time tu..
hehhee
jangan marah haaa dieya..
Meh akak kenal kan Dieya dengan ikan aye dan ikan kerisi
.
.
.
Ikan Aye @ Ikan Tongkol @ Ikan Kayu
Biasa2 orang panggil ikan tongkol
tapi blah utara banyak panggil ikan kayu
tapi kalau Dieya gi blah pantai timur..orang2 kat sini panggil ikan aye..
Yang selalu makan dengan nasi dagang tu, ikan aye la...
.
.
.
.
.
.
Ikan Kerisi
Ha, ni la rupanya ikan kerisi yer Dieya..hehhehe
sedap dibuat masak lemak cili api
tak pun goreng pun sodap...
hehehhe


Harap2 semua persoalan Dieya terjawab okey
^__~

6 Beu-T Is Talking:

~anna&anuar~ said...

kalo belah utara ni derang panggil ikan aye tu = ikan tongkol.. kalo ikan kerisi derang panggil = ikan merah...

anna mase dok cni mase mule2 pelik gilerrr....

JaJa'Z said...

memang blah sana panggil ikan tongkol..tak pun ikan kayu..family ayah akak kan blah penang..depa panggil ikan kayu..

dieya said...

thank u cikgu jaja coz sudi bagi kelas mengenal ikan2 :-D

bila k jaja sebut ikan tongkol baru kenal.. ooohhh ikan tu.. yg mkn dgn nasi dagang tu kan?

anna kata ikan kerisi tuh ikan merah ye? yg buat sup ikan tuh ek?

hi ikan2.. nice to know you.. hehehehe!

~suNshiNe~ said...

sy kenal ikn tongkol tu dgn nama ikn mambu...ikn kerisi tu nama ikn merah...

JaJa'Z said...

dieya: ikan kerisi kecik..kalau buat sup tak berapa sesuai..akak rasa la...isi dia tak sesedap ikan merah..

kerisi mmg warna merah..dan ada gak yg belang2 kuning sket2..

kena rajin2 masak kot baru kenal..akak dulu pun tak kenal gak..hehhe

JaJa'Z said...

sunshine: ikan mambu? uish..tak pernah dengar la plak kan..pes time ni..hehheh

Related Posts with Thumbnails