JaJa'Z Latest Stories

Tuesday, April 6, 2010

Perbualan Murid2 Zaman Sekarang !

Situasi 1
Lokasi : Dalam kelas Tingkatan 4
Topik : Tak tahu nak jawab soalan math
.
.
Student1 : Woi bodoh !guaner nak jawab soalan ni ? Mu ajor la aku..
Student2 : Ko tu lagi Bodoh ! Mu tak nampok aku tengah buat gok ni...
Student1 : Babi ni...Kedekut giler..
.
.
.
Situasi 2
Lokasi : Koperasi Sekolah
Topik : Membeli semasa waktu pengajaran(bukan waktu rehat)
.
.
.
Guru: Kenapa ramai2 kat koperasi ni ? skarang ni masa apa?
Student(jwb secara ramai) : Ala cikgu..dahaga!..nak beli kertas majong!...nak angin kipas(panas)!
Guru: Semua sekali masuk dalam kelas sekarang juga ! Ni bukan waktu membeli dlm koperasi
Student1: Ala..kerek..! tak beli kat koperasi kang,bangkrup plak koperasi ni...
.
.
.
.
Situasi 3
Lokasi : Makmal Komputer
Topik : Tak payah belajar
.
.
Guru: Ok!!! Semua beratur..tanggal kasut diluar masuk makmal
Student1 : Ala cikgu,kasut letak dalam la,bapak saya beli mahal2 ni !
Guru : Kan peraturan memang kasut letak diluar ..jadinya, tinggal la kat luar
Student1: Cikgu ni..tu pun kedekutttt....
Student2 : Bestnya masuk makmal, sejuk je kena aircond...
Student 1: Cikgu, hari ni takyah belajar la..malas la...sejuk2 ni sedap tido !!!
Guru: (APAKAH !!!)
.
.
.
Situasi 4
Lokasi : Dalam bilik guru
Topik: Cari meja guru
.
.
.
2 orang pelajar terjenguk2 dalam bilik guru
mencari meja guru yang nak dihantarkan buku
Student1: Woi ! mana meja dia?
Student2: Bodo dia ni !..mana aku tau! Ko tu pandai2 ajak aku..
Student1: Apa nama cikgu kita tu?
Student2 : Entah! aku mana tahu dia nama menda !!
.
Student1 bertanya seorang guru lain
dimana lokasi meja cikgu tersebut
.
Guru: Awak nak cari meja cikgu mana?
Student1 : Ntah la cikgu..saya tak tau nama dia
Guru: Cikgu tu ajar apa?
Student1: Dia ajor Bm,cikgu....
Guru: Cikgu mengajar BM ramai..yang mana satu?
Student1 : Alah..cikgu tu suka pakai lipstik merah2..pastu dia kalau jalan tonggek2 sket
Guru: (APAKAHHH????)
.
.
.
.
.
Tu lah budak2 sekarang :p

4 Beu-T Is Talking:

Aida Rezuan said...

Hmm.. betul kan? Walopon bukan cikgu.. tapi sebab dek ramai cikgu cikgu dalam famili, so akak pon tau la al kisahnye.

Kalo zaman akak dulu, memang tak berani sungguh dengan cikgu.. tapi bebudak skang nih, selamba jek.

JaJa'Z said...

kita dulu nak menjawab balik time cikgu tengah marah mmg tak brani la..dok je diam2..tak siap keja,takut giler..skang ni budak tak heran..

ni pun jaja baru lepas mengamuk dlm kelas ting4...bebudak laki kelas tu takpernah sekali pun buat keja rumah..hangin betul...grrrrr

Suzie said...

i boleh gelak je...aduh la hai bdk2 ni!

JaJa'Z said...

tu la pasal..kak suzi best lagi..dulu ngajar budak2 dah besar..

Related Posts with Thumbnails