JaJa'Z Latest Stories

Saturday, April 17, 2010

Bila Berbudi Pada Tanah.....

Assalamualaikum
Selamat Hari sabtu semua
dah sarapan? dah mandi ? keeee....baru bangun tido ?
Pagi tadi jaja bangun awal untuk kemas2 umah dulu
before gi Taman Pertanian
Lepas tu..siapkan sarapan untuk En Zack
.
.
.
Masa tengah sarapan tu, En Zack cakap
" Abang rasa pokok sawi tu dah bleh amik dah, dah besar2 semua"
Jangan tak tau ek..kat umah kitorang ni walaupun sekelumit tanah pun takde
tapi En Zack built his own FARMVILLE..
Bukan farmville yang korang giler2 main kat FB tu
ini REAAALLLLL punya farmville tau :p
" Awak kutip pastu bagi la kat jiran2..."
.
.
.
.
.
Bila kita berbudi pada tanah, hasil nya kita dapat merasa
Ini lah hasil kutipan jaja kejap tadi :p
Ha ! percaya tak ???
Besarkan sawi kat kebun jaja ni...
Sebesen jugak jaja dapat kutip..
Adalah dalam 10 pokok...
rezeki untuk jiran2...
Besarkan ???
.
.
.
Setakat ni dah brapa kali dah kitorang kutip hasil
sawi ni rasanya dah 3 kali kutip..
jiran2 pun puas dah makan
tapi kitorang ???
kitorang suka tanam je..makan nya tak pun.. bleyyy??
hehheheheh
Banyak lagi sayur2 yang En Zack tanam..
Lada,kobis,lobak putih,bendi,kailan, tomato,salad
jaja tak tipu la....
kalau korang nak tgk kebun kitorang...
betul ke tidak ada sayur2 ni semua...bleh tengok kat SINI
Selamat berkebun !!!!

9 Beu-T Is Talking:

eqbalzack said...

segar betul sayur tu...masak letak belacan sedap tu...hehe

Syue Mustafa said...

Rajinnya suami Jaja. Sayur tu nampak segar & besar-besar....

Ismaliana Bt Sulaiman said...

wahhhh...best2..akak pun suka berkebun..setakat ni x der la byk cam en zack tanam tue...akak baru tanam cili.kangkung.sawi.pokok limau purut.kunyit.terung n cekur....tiap2 pagi lps anta baba mya & fiqa mesti akak sembang2 ngan pokok2 nih....(tp pandang lah dulu kanan/kiri) karang ada org kata akak 'x sihat' lak...huhuhuhuhu....

JaJa'Z said...

masak sawi letak belacan?? macam tak kena je bang EQ..lain la kalau kangkung ke..

JaJa'Z said...

syue: tu memang dah hobby dia..hehheh

JaJa'Z said...

kak lieya: jaja tak pernah lagi ckp ngan pokok..hehhehe..en zack pun tak..tapi kalau mama jaja, mmg ada ..heheh

azila said...

salam...jaja,zla tgh jeles terlampau neh ngan pokok2 jaja.ptg td br ingat nak tambah jenis tanaman...

JaJa'Z said...

alah zla..biasa2 je ni...bagus2..berbudi pada tanah hasilnya kita merasa..

Nur Hawa Mohd Zin said...

wah..gemok2 lah asyur akak..kalah sayur kat pasar..

Related Posts with Thumbnails